* este vorba despre proiectul “Culture Bridge in Europe”, ce are ca scop schimbul de bune practici referitoare la punerea în valoare a patrimoniului cultural, a obiceiurilor și tradițiilor specifice fiecărei țări partenere
Septembrie 2020 a adus Școlii Gimnaziale Victoria din județul Brăila un nou proiect Erasmus+. Este vorba despre proiectul “Culture Bridge in Europe” (proiect Ka229), coordonat de unitatea de învățământ și implementat în perioada 01.09.2020 - 31.12.2022, împreună cu alte cinci școli partenere din Turcia, Croația, Grecia, Spania și Italia.
“Motivația scrierii acestui proiect a avut ca punct de plecare nevoia comună a partenerilor implicați de a redescoperi, de a conserva și de a-și promova patrimoniile culturale. Am pornit de la ideea că doar cunoscându-ne foarte bine vom reuși să ne înțelegem și să ne acceptăm ca egali. Nu putem discuta despre transnaționalizare dacă nu învățăm unii despre ceilalți, de unde venim, cine suntem, care ne sunt valorile ce ne definesc pe fiecare și, mai ales, dacă nu descoperim similarități și conexiuni de ordin istoric, religios, economic, cultural”, afirmă prof. Gica Tudor, coordonatoarea proiectului.
Proiectul are ca scop schimbul de bune practici referitoare la punerea în valoare a patrimoniului cultural, a obiceiurilor și tradițiilor specifice fiecărei țări partenere, cultivarea sentimentelor de respect pentru valorile naționale și europene, lucruri ce vor fi promovate în cadrul unor activități specifice. Astfel, 15 elevi și 10 profesori ai școlii vor avea oportunitatea de a participa la 5 mobilități în străinatate și vor fi integrați timp de 5 zile în clase multinaționale, experimentând astfel sisteme de învățămant și activități de învațare diferite. În plus, vor lega prietenii transnaționale, își vor îmbunătăți competențele de comunicare în limba engleză, vor învăța despre cultura și civilizația țărilor partenere și vor promova România. De asemenea, toți elevii din categoria de vârsta 10-15 ani, aproximativ 200 la nivelul Școlii Gimnaziale Victoria, vor fi implicați în derularea activităților locale concepute ca și procese interactive de învățare prin intermediul platformei eTwinning și al utilizării unei mari diversități de instrumente digitale.
Școala Gimnazială Victoria mai are în desfășurare un proiect Erasmus+ Ka101 cu titlul “Drumul către normalitate”, destinat formării profesionale a unui număr de 10 profesori. Proiectul acesta are ca obiectiv principal dezvoltarea competențelor de a lucra cu elevii cu nevoi speciale integrați în învățămantul de masă. Acesta a avut inițial o durata de 16 luni (01.09.2019 - 31.12.2020), dar mobilitățile au fost anulate din cauza restricțiilor de călătorie impuse de pandemia Covid-19 și s-a făcut o solicitare de prelungire a perioadei de implementare către ANPCDEFP. Astfel, proiectul “Drumul către normalitate” se va încheia la 31.08.2021.
“Aproape de finalul mandatului de 4 ani obținut prin concurs ne declarăm satisfăcuți de faptul că, deși părea un vis greu de împlinit într-o școală rurală, echipa managerială a școlii noastre (Mirel Florin Bornaz - director, Gica Tudor - director adjunct), împreună cu profesorii dedicați care pun umărul la implementarea acestor proiecte (prof. Viorel Chelu, prof. Andra Hanganu, prof. Oana Burlacu, prof. Ortansa Gavrilă, prof. Alina Stavăr), au reușit, exploatând oportunitatea oferită de Comisia Europeană prin programul ErasmusÂ, să atingă două dintre cele mai importante ținte prevăzute în PDI-ul ambițios, elaborat în anul 2017, și anume: 1. Reconsiderarea managementului școlii din perspectiva incluzivă și perfecționarea cadrelor didactice în această direcție; 2. Integrarea Școlii Gimnaziale Victoria în comunitatea europeană prin intermediul proiectelor eTwinning și al parteneriatelor strategice din cadrul programului Erasmus+”, mai spune prof. Gica Tudor, coordonatoarea celor două proiecte.
Valoare granturilor este de 24.825 euro pentru proiectul „Drumul către normalitate” și 31.363 euro pentru proiectul “Cultural brodges in Europe”.
“Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru nicio utilizare a informațiilor conținute în aceasta.”