Cu doua zile in urma, Curtea Constitutionala a spulberat si ultimele indoieli asupra legii modificate a referendumului, iar presedintele interimar s-a grabit sa semneze promulgarea. Noua lege va intra in vigoare la trei zile dupa publicarea in Monitorul oficial, ceea ce inseamna ca se va aplica la referendumul din 19 mai. Practic, corectia adusa legii este ca presedintele poate fi demis cu jumatate plus unul din numarul voturilor exprimate la scrutin. Anterior, respectiv la inceputul mandatului prezidential, in decembrie 2004, seful statului putea fi demis doar cu jumatate plus unul din totalul cetatenilor inscrisi pe listele electorale. S-a spus ca legea a fost necesara pentru acoperirea unui vid legislativ. Argumentul este corect, dar in acelasi timp adoptarea noii legi a referendumului oficializeaza delicata problema a schimbarii regulilor in timpul jocului. Cu alte cuvinte, in baza unor argumente cit de cit solide, se va putea umbla de acum mai usor, in orice moment, la regulamentele licitatiilor, dupa cum se vor putea schimba legi chiar in toiul proceselor judiciare. Intr-un fel, nu e o noutate, matrapazlicuri s-au mai vazut, dar de acum aceste controversate interventii pot capata o aura legala. Este un precedent periculos pentru cei care nu vor lua aminte la cursul acestui act normativ, din Legislativ la Curtea Constitutionala si inapoi, dar binevenit pentru asa-numita categorie a baietilor destepti, de care Romania nu duce lipsa. La ce sa ne mai asteptam de acum inainte?
Un lucru ingrijorator
Cu doua zile in urma, Curtea Constitutionala a spulberat si ultimele indoieli asupra legii modificate a referendumului, iar presedintele interimar s-a grabit sa semneze promulgarea. Noua lege va intra in vigoare la trei zile dupa publicarea in Monitorul oficial, ceea ce inseamna ca se va aplica la referendumul din 19 mai. Practic, corectia adusa legii este ca presedintele poate fi demis cu jumatate plus unul din numarul voturilor exprimate la scrutin. Anterior, respectiv la inceputul mandatului prezidential, in decembrie 2004, seful statului putea fi demis doar cu jumatate plus unul din totalul cetatenilor inscrisi pe listele electorale. S-a spus ca legea a fost necesara pentru acoperirea unui vid legislativ. Argumentul este corect, dar in acelasi timp adoptarea noii legi a referendumului oficializeaza delicata problema a schimbarii regulilor in timpul jocului. Cu alte cuvinte, in baza unor argumente cit de cit solide, se va putea umbla de acum mai usor, in orice moment, la regulamentele licitatiilor, dupa cum se vor putea schimba legi chiar in toiul proceselor judiciare. Intr-un fel, nu e o noutate, matrapazlicuri s-au mai vazut, dar de acum aceste controversate interventii pot capata o aura legala. Este un precedent periculos pentru cei care nu vor lua aminte la cursul acestui act normativ, din Legislativ la Curtea Constitutionala si inapoi, dar binevenit pentru asa-numita categorie a baietilor destepti, de care Romania nu duce lipsa. La ce sa ne mai asteptam de acum inainte?