Astăzi se va desfăşura ultima testare din cadrul evaluărilor programate pentru clasele a II-a, a IV-a şi VI-a. Elevii de clasa a VI-a vor da proba la matematică şi ştiinţe, după ce ieri au susţinut-o pe cea de la limbă şi comunicare.
Până acum, elevii evaluaţi nu au întâmpinat probleme la rezolvarea itemilor, iar în şcoli nu au fost semnalate probleme importante de ordin organizatoric. "Au fost unele mici neajunsuri, dar s-au rezolvat rapid. Deocamdată nu avem ecouri de la profesori sau elevi despre cât de dificile sau de uşoare au fost subiectele, însă după ce se va termina sesiunea de testări vom afla şi aceste lucruri", a precizat inspectorul şcolar general Iulian Danielescu.
Evaluarea Naţională a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a a început pe 28 mai cu testarea elevilor de clasa a IV-a. Ei au dat un test pentru stabilirea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru aprecierea competenţelor de matematică. Elevii de clasa a II-a au avut de rezolvat trei teste, care au măsurat competenţele: de receptare a mesajelor citite, de producere a mesajelor scrise şi de matematică. Ei le-au dat în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Directorul Şcolii "George Coşbuc", prof. Mariţa Breabăn, a declarat că exerciţiile primite de copii nu au fost dificile, elevii nu au avut probleme în rezolvarea lor. "Ceva mai greu a fost la clasa a II-a pentru că au primit un text, dar a fost bine şi la limba română, şi la matematică. Sperăm să avem la toate clasele rezultate bune, pentru că, din ce ştim până acum, elevii de clasa a IV-a s-au descurcat foarte bine. Suntem curioşi ce va fi la clasa a VI-a pentru că dezinteresul lor pentru şcoală creşte odată cu vârsta", consideră directorul Mariţa Breabăn.
Elevii nu vor primi nici note, nici calificative, situaţia lor şcolară nefiind afectată de rezultatele la aceste teste. Ele au fost administrate pentru ca învăţătorii şi profesorii să poată alcătui planuri individualizate de învăţare pentru fiecare copil, dar să se şi pună un diagnostic sistemului de învăţământ.