• Şerban Iancu, din comuna Chiscani, a fost găsit răspunzător de producerea accidentului din vara anului trecut, soldat cu un mort şi doi răniţi • Iancu este acuzat că a pătruns cu viteză într-o curbă deosebit de periculoasă, că a intrat pe contrasens şi că a provocat moartea lui Mihai Bogdan, tată a trei copii • familia victimei solicită 200.000 de euro daune morale
Final de anchetă în dosarul tragediei rutiere de pe DC 8, din vara anului 2015. Şerban Iancu, în vârstă de 46 de ani, agricultor din comuna Chiscani, a fost anchetat şi trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 192 din Codul penal. Cercetările au fost coordonate de procurorul Andreea-Alexandra Ailioaie, de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Brăila. Pe parcursul urmăririi penale, inculpatul Şerban Iancu a declarat că nu se consideră vinovat de producerea accidentului.
Tragedie pe Drumul Comunal 8
În ziua de 28 iulie 2015, precizează anchetatorii, în jurul orei 14:40, Şerban Iancu se afla la volanul autoutilitarei Mercedes Sprinter cu numărul de înmatriculare BC-07-LON, deplasându-se pe Drumul Comunal 8, dinspre DE 584 către DN 2B. Bărbatul circula cu aproximativ 83 de km/h, avându-l ca pasager pe Sandu Cuţi, de asemenea din comuna Chiscani.
Pe sensul opus de mers dinspre DN 2B către DE 584 circula autoutilitara Volkswagen Transporter cu numărul de înmatriculare BR-94-MAU, condusă de Mihai Bogdan. Bogdan avea în jur de 50 de km/h în momentele premergătoare accidentului rutier. Procurorul care să ocupat de caz precizează: “Inculpatul Iancu Şerban a pătruns într-o curbă la dreapta, fără a adapta viteza de deplasare şi fără a respecta semnificaţia indicatorului «Curbă deosebit de periculoasă», a început să frâneze, a intrat pe contrasens şi a lovit frontal autovehiculul condus de victima Bogdan Mihai. Coliziunea s-a produs la 92 de metri de intersecţia dintre DC 8 şi DN 2B, în raza de acţiune a indicatorului «Curbă deosebit de periculoasă» menţionat”.
În urma impactului deosebit de violent, şoferii celor două autoutilitare implicate în accident, precum şi pasagerul aflat în autovehiculul lui Iancu, au fost răniţi, fiind transportaţi cu ambulanţele la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila. La sosirea poliţiştilor – evenimentul rutier a fost comunicat prin apel la 112 – Mihai Bogdan, care fusese grav rănit, se afla în resuscitare.
Potrivit procurorului de caz, la locul accidentului a sosit de urgenţă un echipaj din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila – Serviciul Rutier, care s-a ocupat de cercetarea la faţa locului. În acest timp, inculpatul Şerban Iancu şi pasagerul din autoutilitara Mersedes Sprinter au primit îngrijiri medicale, fără a fi internaţi în spital. În schimb, Mihai Bogdan se zbătea între viaţă şi moarte, având plămânii perforaţi şi mai multe coaste rupte.
Poliţiştii l-au testat pe Iancu Şerban cu aparatul Alcotest Drager, rezultând că nu a consumat băuturi alcoolice înainte de a urca la volan. După două zile de agonie, Mihai Bogdan a decedat, mai precis în ziua de 1 august 2015.
„Potrivit raportului medico-legal de necropsie întocmit de Serviciul Clinic de Medicină Legală Galaţi, moartea conducătorului auto Bogdan Mihai a fost violentă şi s-a datorat contuziei pulmonare bilaterale, cu hemopneumotorax stâng şi insuficienţă cardio-respiratorie acută, consecutiv unui politraumatism cu traumatism toracic, cu multiple fracturi costale, cu volet costal stâng-operat, complicate în evoluţie şi bronhopneumonie”, precizează sursa citată.
Şerban Iancu nu a putut fi acuzat şi de vătămare corporal din culpă, pentru că Sandu Cuţi nu a formulat plângere penală împotriva sa.
Familia victimei Mihai Bogdan s-a constituit parte civilă în procesul penal, solicitând 10.000 lei daune materiale şi 200.000 de euro daune morale. Parte responsabilă civilmente este SC Asigurarea Românească – ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP SA Bucureşti. Procurorul de caz concluzionează: „Iancu Şerban putea şi trebuia să prevadă că, prin nerespectarea obligaţiei legale de a circula cu viteză de maxim 50 km/h într-o curbă deosebit de periculoasă şi prin pătrunderea pe sensul opus de mers, poate provoca un accident rutier grav, cu consecinţa decesului unei persoane”.