Mergi la conţinutul principal

Turismul românesc, revigorat prin OMD-uri

* Organizațiile de Management al Destinației, menite să dea startul unei reforme importante în turismul românesc, au primit undă verde pentru a fi înființate * vestea vine din partea fostului prefect al județului Brăila, Florin Dobrescu (foto), actualmente secretar de stat în Ministerul Antreprenoriatului și Turismului * misiunea OMD-urilor este aceea de a spori notorietatea brandului turistic, de a crește numărul turiștilor și durata sejurului acestora

 

Turismul românesc primește o mână de ajutor! Mult așteptatele Organizații de Management al Destinației (OMD), entități de interes major pentru industria turismului, au primit undă verde pentru a fi înființate, potrivit unei informări transmise, ieri, de secretarul de stat în Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Florin Dobrescu. Acesta a precizat că "Procedura de avizare", a fost publicată deja în Monitorul Oficial, reglementare care dă startul operaționalizării reformei în turismul românesc.

Într-un comunicat de presă emis de fostul prefect al județului Brăila se arată că procedura de avizare a OMD a fost reglementată de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și publicată în Monitorul Oficial pe 19 august 2022. Astfel, OMD-urile se vor putea constitui, în condițiile legii, ca asociații cu personalitate juridică de drept privat, în baza avizului emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului, respectiv Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. "Sunt bucuros să anunț că Organizațiile de Management al Destinației au primit undă verde pentru a fi înființate. Publicarea în Monitorul Oficial a procedurii de avizare dă startul operaționalizării reformei în turismul românesc. Misiunea OMD-urilor este aceea de a spori notorietatea brandului turistic, de a crește numărul turiștilor și durata sejurului acestora. Aceste construcții asociative vor genera cele mai bune planuri de marketing, având în vedere că membrii noilor entități sunt atât reprezentanți ai administrației publice locale și naționale, cât și reprezentanți ai mediului privat", a declarat secretarul de stat în cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, Florin Dobrescu (PNL).

Dacă vă întrebați ce rol vor avea, mai exact, aceste OMD-uri, ei bine, conform sursei citate, vor derula activități care fac referire la coordonarea procesului de realizare și implementare a brandului destinației, precum și a strategiei de dezvoltare și marketing turistic. De asemenea, se vor implica în realizarea de cercetări și studii de piață, integrarea și coroborarea datelor statistice, formarea resurselor umane din turism, atragerea de fonduri naționale și europene, precum și încheierea de parteneriate cu alte destinații apropiate geografic sau tipuri de produse turistice, în vederea creșterii competitivității regionale. Și pentru ca totul să funcționeze mai ușor, OMD-urile au fost structurate în 4 categorii, respectiv OMD-ul local, județean, regional și național.

OMD-ul local se va înființa "pe baza asocierii unității/lor administrativ-teritoriale din componența destinației cu plătitori de taxe speciale pentru promovare turistică și/sau alte entități care plătesc cotizație". ”Printre criteriile minime impuse, menționăm: destinația să fie atestată ca stațiune turistică de interes local/național sau să existe minimum 100 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate și un buget minim de 30.000 euro echivalentul în lei”, după cum se menționează în comunicatul de presă, transmis de secretarul de stat.

OMD-ul județean se va înființa "pe baza asocierii unității administrativ-teritoriale județene din componența destinației cu plătitori ai cotizației de membru conform statutului, inclusiv OMD-urile locale de pe raza județului". ”Printre criteriile minime impuse, menționăm: să existe minimum 1.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate în cadrul destinației și un buget minim de 100.000 euro echivalentul în lei.”

OMD-ul regional se va înființa "prin asocierea formată din unul sau mai multe OMD-uri județene cu unități administrativ teritoriale județene, care nu fac parte dintr-un OMD județean și/sau alte entități care nu fac parte dintr-un alt OMD local sau județean din regiune și care plătesc cotizație conform statutului". Regiunile sunt: Banat-Crișana, Bucovina, Dobrogea, Maramureș, Muntenia, Moldova, Oltenia și Transilvania. ”Printre criteriile minime impuse, menționăm: să existe minimum 10.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate în cadrul destinației și un buget minim de 250.000 euro echivalentul în lei”, după cum a mai informat oficialul din Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.

În ceea ce privește OMD-ul național, aceasta se va înființa "din membri ai autorității administrației publice centrale responsabile în domeniul turismului, ai OMD-urilor regionale, dar și ai altor entități publice și alte organizații private relevante în domeniul turismului, înființate și înregistrate în conformitate cu dispozițiile legale, cu reprezentativitate la nivel național și care nu fac parte dintr-un alt OMD, indiferent de nivel, fiind ”un organism cu rol în realizarea și implementarea strategiei de dezvoltare și marketing turistic a destinației România".

Totodată, e bine de reținut că atingerea indicatorilor de performanță stabiliți prin strategiile de dezvoltare și marketing turistic, va fi monitorizată de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, instituție care va putea retrage avizul unui OMD, în cazul în care aceasta nu mai îndeplinește condițiile care au stat la baza avizării, după cum a mai precizat secretarul de stat.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro