Mergi la conţinutul principal

Tura de week-end. Cu jandarmii în misiune

Pescari fără permis, bărbaţi plecaţi la "muncă" în străinătate, care au uitat legea românească, oameni care fură pomii din lizierele cu rol de a proteja şoseaua, scandalagii care îşi "dojenesc" soţiile în plină stradă, toţi au semnat în weekend în carnetul cu amenzi al jandarmilor de la Detaşamentul 3 Oprişeneşti.
Reporterii "Obiectiv - Vocea Brăilei" au răspuns invitaţiei Inspectoratului de Jandarmi Judeţean de a însoţi pentru o zi lucrătorii Detaşamentului 3 Oprişeneşti în teren, pentru a observa îndeaproape activitatea acestora într-o zi obişnuită de lucru.
Oficiile de "gazdă" le-a făcut maior Dragoş Vlăsceanu, comandantul detaşamentului, un om cu o mare dăruire pentru meseria sa şi pentru uniforma pe care o poartă. Un om pentru care "echipă" e cuvântul de bază, care are o încredere enormă în subalternii săi. Îi consideră "eroi" datorită misiunilor pe care le execută şi pericolelor la care se expun. "Pentru mine, ei nu sunt subalterni, sunt eroi. Am avut misiuni pe timp de noapte, când am mers pe jos mulţi kilometri, prin câmp, prin ploaie - la un moment dat un mistreţ a trecut prin faţa noastră la câţiva metri -, totul pentru a preveni şi stopa fenomenul furtului de la conductele petroliere", ne-a povestit acesta. Iar toate aceste eforturi depuse nu au trecut neobservate, dovadă fiind articolele de presă care relatează "capturile" jandarmilor de la Oprişeneşti. Întrebat dacă oamenii au încercat vreodată să scape de dosare penale oferindu-i mici atenţii, maior Vlăsceanu a răspuns că "nu-mi aduc aminte să fi încercat cineva aşa ceva, dar pot să vă spun clar un lucru: de 12 ani, de când sunt în funcţia asta, dorm liniştit noaptea. Nu am pus niciodată mâna pe bani, nu am iertat pe cei ce au încălcat legea. Singura mea grijă când mă duc la somn este să aud telefonul când sună, pentru că uneori ajung foarte obosit acasă seara, însă există posibilitatea să mă întorc la birou mai repede decât mă aştept, dacă se întâmplă ceva. Asta i-am învăţat şi pe colegii mei, căci nu le pot spune «subalterni»: suntem o echipă. Altfel nu poţi avea rezultatele dorite".
Am plecat pe teren, alături de un echipaj condus de maior Vlăsceanu. Prima oprire, la un văcar ce însoţea animalele pe câmp. Motivul? Cireada era însoţită de foarte mulţi câini, iar, potrivit legii, la câmpie, animalele pot fi însoţite de cel mult un câine, la deal de doi câini, iar la munte de cel mult trei. Omul nu a primit amendă, ci doar i s-au adus la cunoştinţă rândurile din lege. "Nu sunt ai mei câinii, se ţin după mine. Cunosc legea, eu am încercat să-i mai gonesc, dar nu am reuşit. La stână nu am decât un singur câine", le-a spus acesta jandarmilor.

«Eii... am muncit în afară, am furat!»

Ne-am îndreptat apoi spre Însurăţei, pe un drum de câmp, de-a lungul râului Călmăţui. Fiind sfârşit de săptămână, mulţi bărbaţi erau la pescuit. Când au văzut jandarmii, au aruncat imediat undiţele în apă. După ce li s-au cerut actele la control, au încercat să se scuze, inventând tot felul de motive, gata să te sensibilizeze până la lacrimi. Oamenii legii nu s-au lăsat însă impresionaţi şi au aplicat legea ca la carte.
Printre cei prinşi la pescuit fără permis au fost şi patru bărbaţi care au susţinut că nu cunosc legea ce le interzice să dea la peşte fără permis, însă, în momentul în care au văzut că au fost amendaţi, i-au ameninţat pe jandarmi cu procese şi că se duc direct la Parchet. Cât timp oamenii legii au scris procesele verbale, aceştia au povestit că merg des în Anglia şi că acolo legea nu e chiar aşa drastică. "Noi mai stăm câteva zile în ţară şi plecăm înapoi în Anglia. Eii ... am muncit în afară...am furat! Ce, trebuie să munceşti neapărat în afară? Dacă te descurci, e bine!", s-a lăudat unul dintre indivizi. După alte câteva bolboroseli, că şi-au murdărit încălţămintea cu noroi, că au alimentat degeaba maşina, aceştia au devenit tot mai recalcitranţi, au scos telefoanele mobile din buzunar şi au filmat jandarmii şi reporterii "Obiectiv", ameninţând că ne vom vedea "la ştiri la televizor", pentru că ei nu ştiau că nu ai voie să "pescuieşti în stuf". Într-un final, resemnaţi că nu mai pot scăpa neamendaţi, au semnat procesele verbale, însă au început, din nou, cu ameninţările la adresa oamenilor în uniformă, spunându-le că se duc "direct la Parchet".

Perdelele forestiere, prada favorită a hoţilor

Din nou la drum şi... o nouă "captură": doi bărbaţi, prinşi cu o căruţă plină cu lemne pentru foc. Indivizii tocmai ieşeau din liziera amenajată de autorităţi pe marginea drumului ce leagă Însurăţei de Zăvoaia, cu scopul de a proteja carosabilul de zăpadă iarna. Deşi nu ei au fost cei care au tăiat copacii, au fost totuşi sancţionaţi contravenţional pentru ridicarea materialului lemnos din proprietatea autorităţilor locale.
"Liziera are rolul de a proteja DJ 203. După cum vedeţi şi aici, sunt mai mulţi arbori tăiaţi şi au fost mai multe sesizări din partea autorităţilor referitor la sustrageri de material lemnos din această lizieră. Jandarmeria a avut dintotdeauna în atenţie această zonă şi au mai fost constatate şi alte fapte de natură contravenţională în această locaţie", ne-a explicat maior Vlăsceanu.
După ce s-au făcut toate demersurile în cazul celor prinşi cu lemne furate, oamenii legii au intervenit pentru a calma un localnic din Însurăţei, pus pe scandal. Acesta se certa cu soţia în plină stradă, făcând un adevărat spectacol din viaţa sa de familie.
Ne-am luat rămas bun de la lucrătorii Detaşamentului 3 Oprişeneşti, cu promisiunea că-i vom însoţi şi la alte misiuni.
Ca bilanţ: "Pe timpul misiunii executate sâmbătă, jandarmii Detaşamentului 3 Oprişeneşti au legitimat 14 persoane aflate în zona de competenţă teritorială, iar acolo unde s-a impus au aplicat şi 11 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 4.200 lei. A fost aplanat şi un scandal produs la un local tip cafe-bar. Persoana recalcitrantă a fost sancţionată contravenţional, cu amendă de 200 lei", a conchis la finalul misiunii, plt. maj. Sorin Neftode, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Brăila.

Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.