* asta crede preşedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, când vine vorba de noile tendinţe în materie de infrastructură, pe care vor să le lanseze în premieră naţională vecinii noştri de la Galaţi * Stancu a reiterat subiectul construirii podului peste Dunăre, spunând că proiectul finanţat de "BERD" a primit "undă verde" de la premier
Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, nu crede în noua variantă a subtraversării Dunării, ticluită de autorităţile gălăţene. Construirea unui tunel pe sub apă este o investiţie "extrem de costisitoare" şi ar face ca taxa de subtraversare să fie inaccesibilă pentru buzunarul omului, este de părere Stancu. Subiectul a fost adus în atenţia presei, vineri, la conferinţa săptămânală a PSD, unde şeful social democrat a subliniat că tunelul gălăţean pe sub Dunăre nu este decât o "poveste de adormit copiii".
"Nu cred în varianta subtraversării pe acest tunel, pentru că este o investiţie costisitoare. Costă foarte mulţi bani, indiferent dacă se face prin parteneriat public-privat. Ar înseamna ca taxa de subtraversare să fie mult mai mare şi acest tunel să devină impracticabil pentru buzunarul omului. Şi atunci o să aibă varianta pe care au avut-o până acum, să treacă cu bacul. Dacă a ajuns acel mare specialist care a venit de la Bucureşti să ne povestească nouă... Marius Stan, ce să spun!? Eu m-am întâlnit şi aseară (n.r. - joi, 5 decembrie) cu gălăţenii şi spuneau că, de când e primar, n-a făcut nimic la Galaţi", a afirmat Stancu, precizând că varianta cea mai plauzibilă a traversării Dunării rămâne proiectul finanţat de BERD, care a realizat şi un studiu de fezabilitate.
Podul peste Dunăre, «undă verde» de la premier
Legat de acest subiect, Stancu a mai spus că prim-ministrul Victor Ponta a dat undă verde pentru această megainvestiţie ministrului Marilor Proiecte, Dan Şova. "Mergem pe varianta care oferă un studiu de fezabilitate făcut de «BERD» la zona asta, între Galaţi, Brăila şi Tulcea, pe care o îmbrăţişează şi preşedintele de la CJ Tulcea. Cu el o să mă duc la Bucureşti săptămâna viitoare să susţinem acest proiect cu parlamentarii. Eu cred că este varianta cea mai bună pentru această zonă. Premierul spunea ca proiectul să fie pregătit pentru a fi inclus fie prin parteneriat public-privat, fie să discutăm de o investiţie pe plată de disponibilitate, adică Guvernul să acopere diferenţa sumei care nu s-ar încasa după acest pod, în primul an. Se practică acest lucru în lume. Podul fiind de utilitate publică, una este ca statul român să investească 100% bani în el şi alta este să investească până în 25%", a mai explicat sursa citată.
Pentru pod s-a făcut studiu de fezabilitate şi s-a vorbit de un cost de 400 milioane dolari şi de varianta finanţării de către investitori chinezi.