Un puternic simţ al proprietăţii, dar şi desconsiderarea faptului că, totuşi, trotuarele sunt locuri publice, i-au făcut pe unii să creadă că, la fel cum se întâmplă între blocuri, pot face ce vor, transformând spaţiile verzi ale trotuarelor în grădini de zarzavat, loc de depozitat lemne şi parcat maşini, tractoare, remorci, căruţe, maşini de tăiat lemne etc. Lucrurile nu se opresc aici, fiindcă multe străzi pur şi simplu nu mai au trotuarele funcţionale, acestea fiind blocate din carosabil până în gard de către unele terase, autoturisme, spălătorii auto sau ditamai gardurile vii, adevărate ziduri, apărute mai ales în faţa unor viloaie.
Un exemplu elocvent în acest sens îl constituie Str. Grigore Alexandrescu, din cartierul Radu Negru. Stradă unde pietonii pot să circule numai pe carosabil, iar autovehiculele se parcheză inclusiv pe rambleul liniei de tramvai.