"S-au intocmit actele premergatoare pentru infractiunea de distrugere semnalizare"
Feroviarii au reparat intii instalatia electrica si s-au asigurat ca nu exista pericol de electrocutare. Intre timp, in statie, calatorii erau ingrijorati ca nu vor mai putea pleca din Braila. "Doamna, cind am vazut am intrebat pe aici, daca mai merg trenurile sau nu, dar nu mi-a spus nimeni ceva clar, ca sa stim si noi ce facem. Nu este normal. Ni s-a spus sa asteptam, nu stie nimeni nimic despre intirzieri, sint sau nu sint, mai merg trenurile prin gara asta, sau nu, ca vad ca liniile sint blocate?! Daca nu mai merge trenul, ar trebui sa puna o masina, un autobuz, ca oamenii sa poata pleca", spunea un calator enervat de incertitudinea in care plutea. Grijile oamenilor s-au dovedit a fi neintemeiate, dat fiind ca trenurile care au circulat prin statia Braila au fost deviate, pe liniile 3 si 4, au sosit si au plecat la timp.
Peste noapte, feroviarii au ridicat doar unul dintre vagoanele prabusite, degajind una dintre linii, insa aceasta a fost folosita doar de trenul cu macara, venit de la Galati, care a ajutat la ridicarea vagoanelor deraiate. Din cauza ploii torentiale, in jurul orei 3, lucrarile au fost oprite pina la ivirea zorilor, cind a inceput munca pentru ridicarea pe sine a celui de-al doilea vagon.
La ora prinzului, inca se mai lucra la asta. "Unul dintre vagoane a fost ridicat, a fost deplasata macaraua si calata in pozitie corespunzatoare pentru ridicarea celui de-al doilea, si dupa ce se va reusi acest lucru, vom trece la al treilea vagon. Dupa ce se ridica vagoanele si se retrage trenul macara, se va face o verificare a liniei, de la un capat la altul, si se deschide circulatiei trenurilor si linia doi din statie. Pentru cealalta linie, mai avem de lucru si cred ca va fi gata, pentru a se deschide circulatiei cel mai devreme miine (astazi-n.r.), poate dura si mai multe zile, vom vedea cum merg lucrarile de reparatii. Tin sa subliniez insa un lucru: in ciuda acestui accident, circulatia trenurilor prin statia Braila nu a fost in nici un fel afectata, deci calatorii nu au avut de suferit" ne-a declarat, ieri, Ionel Filimon, seful Regionalei CFR Galati, aflat la fata locului.
Politia TF a demarat o ancheta, iar cei gasiti vinovati de accident vor fi acuzati de distrugere. "Se pare ca ultimele cinci vagoane s-au desprins de la cupla de legatura cu celelalte 25 de vagoane. Din cercetarile efectuate pina in prezent, am stabilit pina acum ca, de fapt, cauza producerii acestei deraieri este tehnica: cumva, la un vagon, osiile au fost infrinate si au deraiat la intrarea pe macazul liniei 1, pe linia 2", ne-a explicat comisar Petrica Hahui, sef sector Politia TF. "Urmare a evenimentului feroviar care a avut loc in statia CFR Braila si avind in vedere distrugerile produse, s-au intocmit actele premergatoare pentru infractiunea de distrugere semnalizare, prevazuta de art 276 Cod Penal. De asemenea, mentionez ca in ultimii 20 ani nu a avut loc in Braila un eveniment de gravitatea acestuia", ne-a declarat ieri ag. sef. adj. Bogdan Voda, din cadrul Politiei TF Braila.
Potrivit primelor estimari, pagubele sint de citeva miliarde de lei.