Trei comisari pentru Protecția Consumatorilor | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Trei comisari pentru Protecția Consumatorilor

• deși activează în deficit de personal, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila a desfășurat, în anul 2022, peste 570 de acțiuni de control, mai multe decât în anul precedent, și a soluționat peste 500 de reclamații venite din partea brăilenilor • comisarii CJPC au dat 383 de amenzi și 431 de avertismente și au oprit de la comercializare mărfuri de 126.000 de lei • tot anul trecut, în urma deficiențelor constatate, Protecția Consumatorilor a închis temporar magazinul Profi din cartierul Vidin 

 

Cu doar doi comisari aflați în funcții de execuție, plus comisarul șef cu funcție de conducere, dar care mai face și teren pe fondul lipsei de personal, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila (CJPC) a reușit să aducă, numai anul trecut, la bugetul statului amenzi de circa 2,5 milioane de lei și să soluționeze sute de reclamații venite din partea consumatorilor brăileni. Zeci de mii de lei au fost returnați consumatorilor de către comercianții necinstiți și tone întregi de marfă neconformă au fost oprite de la comercializare, grație controalelor efectuale de comisarii CJPC Brăila.

Înființat în baza HG nr. 700/2012 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila dispune de personal specializat pentru supraveghere și control (din păcate, prea puțin, mai exact doar doi comisari!), având calitatea de funcționar public, numit în funcții publice specifice, care poate lua măsuri de sancționare, de suspendare/sistare a activității ca urmare a constatării încălcării legislației de protecție a consumatorilor și a măsurilor stabilite prin procesele verbale de constatare a contravenției.

Astfel, potrivit comunicatului trimis de conducerea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2022, instituția a desfășurat nu mai puțin de 571 de acțiuni de control (față de 393 în anul precedent), dintre care 160 pe produse alimentare, 236 pe produse nealimentare, 13 pe produse și servicii financiare, 25 pe servicii alimentare și 137 pe servicii nealimentare.

În urma verificărilor efectuate de cei doi comisari ai CJPC Brăila, secondați de comisarul șef, au fost aplicate sute de sancțiuni: 383 de amenzi în valoare totală de aproximativ 2,5 milioane de lei, 431 de avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a unor mărfuri comunitare în valoare de 113.000 de lei și a unor mărfuri extracomunitare de peste 13.000 de lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor constatate în cazul a 10 operatori economici, închiderea temporară a unui magazin aparținând lanțului de supermarketuri Profi (este vorba de magazinul Profi de pe Calea Galați - Vidin, unde au fost descoperite mai multe nereguli legate de curățenia în zona vitrinelor frigorifice și a celor cu preparate calde pentru acasă).

Spre comparație, în anul precedent, au fost aplicate doar 120 de amenzi contravenționale în valoare totală de 1.234.900 lei și au fost date 187 de avertismente.  

„În cadrul acțiunilor tematice de control, au fost prelevate 36 de probe din diferite produse alimentare și nealimentare, rezultând, în urma verificărilor de laborator, un total de 27 de probe neconforme. În anul 2022, la CJPC Brăila au fost înregistrate 558 de reclamații ale consumatorilor, dintre care 523 au fost soluționate, diferența aflându-se, încă, în cercetare. Cu acest prilej, au fost returnați consumatorilor circa 66.000 de lei”, se mai precizează în comunicatul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila.

Printre deficiențele constatate în timpul controalelor, pot fi amintite următoarele: folosirea unor practici comerciale incorecte, nerespectarea condițiilor de depozitare a produselor, folosirea veselei neigienizate, utilizarea de materii prime (produse alimentare) fără elemente de identificare, cu data limită de consum depășită, lipsa afișării ingredientelor alergene, utilizarea unor ustensile de bucătărie neadecvate, nerespectarea condițiilor igienico-sanitare corespunzătoare, lipsa afișării termogramei și a graficului de schimbare a uleiului uzat (în cazul patiseriilor și a firmelor de catering controlate și sancționate contravențional).

 

Control pe nepusă masă la Hotel Flora - Lacu Sărat. Amenzi de 10.000 de lei

Ca urmare a unei reclamații primite de la un consumator nemulțumit, comisarii CJPC Brăila au efectuat un control inopinat la Hotel Flora din Stațiunea Lacu Sărat, în ziua de 12 octombrie 2022. „Comisarii brăileni au verificat SC UNITA TURISM HOLDING SA, căreia îi aparține locația, constatându-se nereguli care au cauzat aplicarea unor amenzi în valoare de 10.000 de lei, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme și oprirea temporară a funcționării a două camere de hotel, până la remedierea deficiențelor”, precizează surse din cadrul CJPC Brăila. Iată și câteva dintre abaterile constatate de comisarii de la Protecția Consumatorilor: prezența prafului în camerele de hotel, reparații nefinalizate ale pereților, existența unor plinte și colțuri de plinte degradate, folosirea unui mobilier cu rafturi degradate și canturi rupte, deficiențe la baie: depuneri de praf în exces pe capacul ventilatorului, cada și suportul perdelei de duș ruginite, frigiderele cu rafturi tip grătar ruginite. Potrivit CJPC Brăila, în aceeași zi, controlul a fost extins și la restaurantul Hotelului Flora, unde s-a constatat că erau utilizate, în blocul alimentar, materii prime fără elemente de identificare, fără a se putea stabili cu exactitate data limită de consum.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro