* după ce s-au scumpit carburanții, asigurările, câte și mai câte, șoferii care vor să traverseze Dunărea cu bacul de la Brăila la Smârdan și invers vor suporta, din nou, tarife mai mari * de exemplu, la Danubtrans, pentru un autoturism, tariful pentru trecerea bac s-a scumpit cu 2 lei, respectiv de la 22,9 lei, la 24,9 lei, cam aceleași prețuri fiind practicate și de Romnav
În contextul valului de scumpiri de la nivel național, să nu fiți surprinși dacă la trecerile de bac Brăila - Smârdan și invers veți scoate ceva mai mulți bani din buzunare. De exemplu, la Danubtrans, pentru un autoturism, tariful pentru trecerea bac s-a scumpit cu 2 lei, respectiv de la 22,9 lei, la 24,9 lei pentru un autoturism gol, plus 2 lei pentru fiecare pasager. Cam aceleași prețuri sunt practicate și de vecinii din port, Romnav. ”Ca urmare a creșterii costurilor generale, precum și a ratei inflației, tarifele la trecerea cu bacul s-au modificat o singură dată în acest an, începând de la 1 iunie 2021. Tariful pentru autoturism este 24,9 lei, de la 22,9 lei cât era până atunci. Este echivalentul prețului a două cafele în mall ”, ne spune reprezentantul societății Danubtrans. Întrebat ce planuri are pentru bacurile pe care le deține, după ce la Brăila va fi gata construcția podului suspendat peste Dunăre și în ce măsură îl afectează acest lucru, un reprezentant din conducerea companiei ne-a mărturisit că bacurile vor naviga în continuare pe Dunăre, dar cu alt scop. ”Chiar și eu mă bucur că o să avem acest pod. Cum să-ți pară rău, nici eu, că am bacuri, nu pot să spun asta! Să fim serioși. Timpul este prețios în ziua de azi. Și eu o să trec Dunărea pe pod, e clar. Abia aștept! Îmi place că se construiește cu spor, chiar îi urmăresc zilnic, și la pod și la drumurile de legătură văd că se mișcă în paralel. După finalizarea podului, navele de la trecerea cu bacul vor fi utilizate la transportul naval de mărfuri generale și cereale”, a mai precizat reprezentantul Danubtrans. Este vorba despre patru bacuri pe care societatea le deține, în prezent, pentru traversarea Dunării a vehiculelor, mașinilor de mare tonaj și pasagerilor. Această societate funcționează, la Brăila, de mai bine de 21 de ani, respectiv din anul 2000. Cam tot de pe atunci se promite construcția unui pod peste Dunăre la Brăila, un subiect atât de vechi, că nimeni nu mai spera că va deveni realitate. Ei bine, iată că s-a întâmplat! Se construiește. Chiar într-un ritm extraordinar și, dacă va continua așa, podul va fi gata la finele anului viitor.