Trecerea la ora de vară are loc în fiecare an în ultimul weekend al lunii martie, aşa că în noaptea de sâmbătă spre duminică (28 spre 29 martie) ceasurile vor fi date cu o oră înainte, adică ora 03.00 va deveni ora 04.00. Scopul acestei modificări anuale de orar este de a ne folosi cât mai mult de lumina naturală a Soarelui.
Reprezentanţii CFR Călători au anunţat că trecerea la ora oficială de vară, care se va întâmpla sâmbătă noaptea, nu va modifica mersul trenurilor. "Un număr de 69 de trenuri, din care 6 trenuri internaţionale, 26 InterRegio şi 37 Regio aflate în circulaţie între 3.01 şi 4.00 (ora de iarnă), vor ajunge la destinaţii cu orarii modificate. Având în vedere că şi în ţările vecine această trecere se face în aceeaşi zi de duminică, 29 martie 2015, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula după graficele din mersul de tren în vigoare", precizează reprezentanţii CFR Călători.
Trecerea la ora de vară a fost introdusă şi în România începând din anul 1932 cu o pauză din 1943 până în 1979, răstimp în care măsura a fost suspendată.
Ideea trecerii la ora de vară îi aparţine omului de ştiinţă Benjamin Franklin, care a observat că în dimineţile de vară soarele răsare mai devreme, iar în 1784 a sfătuit oamenii într-un eseu să se trezească mai dimineaţă pentru a folosi lumina soarelui şi pentru a economisi uleiul lămpilor de iluminat. După mai multe încercări eşuate de a introduce trecerea la ora de vară, în 1916, Germania este prima ţară care face această schimbare. Au urmat şi alte ţări din Europa, în acest moment, măsura trecerii la ora de vară fiind aplicată în 70 de ţări.