Mergi la conţinutul principal

Tranzactii suspecte cu carduri de la Bancpost

Bancpost, una dintre bancile cu mari probleme in privinta fraudelor cu carduri, a anuntat ca a blocat utilizarea mai multor carduri tip Millenium la retragerile de bani de la bancomate. Masura a fost luata ca urmare a faptului ca s-au observat multe tranzactii suspecte la ATM-urile bancii, in perioada Sarbatorilor de Paste.
Un comunicat al bancii informeaza ca pentru protectia clientilor sai, Bancpost a luat de urgenta o serie de masuri de securitate. Astfel, Bancpost a oprit de la tranzactiile cu numerar de la ATM cardurile asupra carora au existat suspiciuni de frauda, masura aplicindu-se doar cardurilor de tip Millenium.
Totodata, pentru evitarea in viitor a unor situatii similare si cresterea gradului de protectie, toate cardurile blocate sint in curs de a fi re-emise, clientii urmind sa fie anuntati cind vor intra in posesia lor. Cei care au cardul blocat pot efectua operatiuni fara comision la POS-urile comerciantilor si pot ridica sume din cont pe baza actelor de identitate la casieriile unitatilor Bancpost, incepind din data de 2 mai.

Masuri de precautie

Furturile de carduri la bancomatele (ATM) bancilor au ajuns la cote ingrijoratoare in ultima vreme. In consecinta, fiti foarte atenti inainte de utilizarea cardului la ATM: uitati-va cu atentie daca nu vi se pare nimic suspect in regula cu bancomatul. Mai exact, observati daca tastatura acestuia este fixa, nu este adaugata, mobila, daca fanta unde se introduce cardul este cea obisnuita si nu contine fire sau alte obiecte care ar putea ajuta hotul sa copieze cardul. Se pot depista destul de usor elementele false ale unui ATM. Una dintre metodele hotilor este aceea de a introduce componente false la un ATM (tastatura sau fanta de introducere a cardului) pentru a copia un card.
Ascundeti codul PIN! Atunci cind tastati codul PIN, aveti grija sa nu-l observe cineva din apropiere si incercati chiar sa acoperiti tastatura cu palma atunci cind introduceti codul, pentru a nu putea fi inregistrat de vreo camera video. Hotii de carduri plaseaza, de obicei, camere video pentru a inregistra (copia) codul PIN, fara de care nu pot sa utilizeze cardul.
Daca vi se blocheaza cardul in ATM, nu asteptati sa va ajute cineva sa-l scoateti, ci anuntati imediat banca pentru a se bloca cardul. Este posibil ca acesta sa fi intrat pe mina hotilor.
Daca cineva se ofera sa va ajute sa efectuati operatiunile la ATM, (bancomat) refuzati. De asemenea, aveti grija ca distanta pina la persoana din spatele dvs. sa fie suficient de mare incit sa nu permita vizualizarea tastaturii si a operatiunilor pe care le efectuati dvs. la aparat.
Nu in ultimul rind, incercati sa faceti cit mai multe plati direct la comercianti sau furnizorii de servicii, printr-un POS, pentru ca in aceste cazuri masurile de siguranta sint mai multe.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro