Transportatorii au blocat, practic, Bucureştiul mai bine de o jumătate de zi. Ieri, în zona Pieţei Victoriei s-au aflat circa 4.000 de autovehicule. Protestatarii au purtat pancarte pe care scrie „ASF, unde eşti?", „Protest scumpire", „Service-uri în faliment", „ASF incompetent", „Astra şi Carpatica - Sida şi Ebola", „Demisia ASF", „Prima RCA ? Plata Mafia", relatează agerpres.ro.
Mitingul a fost organizat de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), împreună cu Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Asociaţia Naţională a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi (ANTTI) şi Asociaţia Operatorilor de Transport (APULUM).
La discuţii cu Dîncu
O delegaţie a protestatarilor a intrat la negocieri la Guvern, de unde au ieşit doar cu promisiuni. Astfel, marţi va avea loc o nouă întâlnire cu autorităţile, la sediul ASF, pentru a discuta despre revendicările solicitate. „Avem nişte promisiuni că de mâine se schimbă ceva pe RCA. Ne-au spus că nu pot da Ordonanţă de Urgenţă în acest moment. Sunt dezamăgit, pentru că nu se poate scoate supra-acciza pe loc, dar vicepremierul Vasile Dîncu a spus că nu are nicio împuternicire pentru aşa ceva. Am cerut şi să fim asiguraţi în Europa şi ni s-a răspuns că au în vedere acest lucru", a afirmat Mihai Viorel Ghişa, reprezentantul FORT. În ceea ce priveşte drepturile de autor, el a spus că vicepremierul Dîncu a dat asigurări că va vorbi la ORDA şi se va încerca introducerea în taxa de înmatriculare a sumei pentru drepturile de autor o singură dată şi că probabil va fi de 100 de euro, ca în Europa.
Ce susţin transportatorii
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră sectorul RCA din România unul în care concurenţa este substanţial restrânsă, iar cele numai nouă companii de asigurări autorizate de ASF pe această piaţă au mărit preţurile cu 300% anual, deşi daunalitatea anuală este de 27%. „În ultimul an, primele RCA au crescut cu peste 300% în industria transporturilor rutiere. Această creştere şi perspectiva de continuare a creşterii în acelaşi ritm nu este justificată de nivelul de daunalitate RCA, de 27% peste primele încasate. Dacă în anul 2012, costul mediu cu o asigurare RCA era pentru un autovehicul de transport mărfuri pe 12 luni, care efectua transporturi rutiere internaţionale, de 1.200 lei, în 2014 a ajuns la 4.000 de lei, în 2015 la 15.000 de lei, anul viitor ne aşteptăm să atingă nivelul minim de 60.000 de lei, iar în maximum 5 ani să depăşească valoarea celor mai scumpe autovehicule noi - peste 96.000 euro", notează reprezentanţii UNTRR.