Marian Dragomir este al doilea candidat care intră în "Bătălia pe proiecte" cu un angajament ferm în faţa brăilenilor, în cazul în care va câştiga fotoliul de primar. Cu demisia pe masă, candidatul PSD le propune brăilenilor "Modernizarea transportului public de călători". Reamintim că ziarul nostru a lansat campania "Bătălia pe Proiecte", pe 9 aprilie, după modelul celei derulate la alegerile locale din 2012. În încercarea de a schimba măcar un pic modul de a face politică la Brăila şi de a tempera "valul" de promisiuni deşarte şi de "viziuni" fără acoperire din timpul campaniilor electorale, ziarul nostru le propune cititorilor şi candidaţilor la alegerile locale o platformă de dezbatere axată pe PROIECTE REALIZABILE. Precizăm că am transmis oficial formulare tuturor "jucătorilor" pentru funcţia de primar. Încă aşteptăm! Proiectele asumate de candidaţi vor fi mediatizate de cotidianul "Obiectiv - Vocea Brăilei" şi se vor afla la dispoziţia cititorilor noştri pe site-ul www.obiectivbr.ro până la finalul campaniei electorale.
Transportul cu autobuze
"În fiecare an vom cumpăra minim 10 autobuze, ajungând la finalul celor 4 ani de mandat la un număr de 40 de autobuze necesare unui transport modern şi eficient", promite Marian Dragomir. Autobuzele cumpărate vor întruni condiţii de confort şi vor avea capacităţi de transport diferite pentru a putea transporta călători la ore de vârf, dar şi în funcţie de configuraţia străzilor din cartiere.
"Astfel, vom achiziţiona autobuze de capacitate medie 22-24 de locuri pe scaune şi 55 în picioare, la un preţ de aproximativ 110-130 mii euro/bucata (plus TVA) şi autobuze de capacitate mică, 16 locuri pe scaune şi 25 in picioare, la un preţ de aproximativ 50-60 mii euro/bucata (plus TVA). Unele dintre autobuze vor avea rampa necesară persoanelor cu dizabilităţi, bătrânilor şi mamelor", detaliază candidatul PSD.
Sursa citată precizează că toate achiziţiile se vor face prin Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), obligatoriu pentru instituţiile publice, dar şi pentru a da dovadă de transparenţă şi eficienţă în cheltuirea banilor publici. Alocarea fondurilor se va face de la bugetul local. "Prefer achiziţia prin plata integrală, deoarece leasingul în acest caz dublează suma plătită la final", declară Dragomir.
Transportul electric
"Transportul electric este o provocare, dar preţurile sunt mari. Din acest motiv voi susţine cumpărarea de autotobuze electrice, care au preţuri începând de la 300 mii euro/bucata (plus TVA) şi o autonomie de aproximativ 200 km doar prin programe europene", este punctul de vedere al candidatului PSD.
Ca exemplu, Dragomir susţine că un tramvai nou de ultimă generaţie produs la Arad costă 1 milion de euro/bucata plus TVA. "Aceste preţuri sunt din punctul meu de vedere foarte mari, motiv pentru care în cei 4 ani de mandat voi propune Consiliului Local să analizeze şi dotarea în paralel cu tramvaie second hand, care au preţuri începând de la 10.000 euro bucata, la care se adaugă costul transportului de aproximativ încă 10.000 euro. Tramvaiele noi vor reprezenta o prioritate, dar vor fi cumpărate doar accesând programe cu finanţare europeană".
Traseele
Cu privire la trasee, candidatul PSD la Primăria Brăilei declară că vor fi reanalizate în funcţie de dezvoltarea oraşului şi solicitările brăilenilor pentru a asigura transportul la destinaţie fără a mai schimba mijloace de transport. "Cartierele şi cele două zone cu blocuri ANL vor beneficia de o intensificare a ritmicităţii transportului public", promite Dragomir.
Staţii SMART
"În Brăila sunt 104 staţii comune pentru autobuz şi maxi taxi, 74 pentru tramvai şi 22 doar pentru maxi taxi.
Staţiile de autobuz vor fi modernizate. Acestea vor fi din sticlă rezistentă, cu iluminat şi camere video monitorizate de poliţie. Spaţiile publicitare din staţii vor fi închiriate prin licitaţie publică pentru a amortiza costurile modernizării. Nu se va permite afişarea de reclamă electorală, reclamă la ţigări şi băuturi alcoolice", îşi continuă proiectul candidatul PSD. Sursa citată declară că în fiecare staţie de autobuz va exista un ecran electronic care va afişa informaţii publice şi timpul în care autobuzul de pe fiecare linie va sosi în staţie. "Acest lucru este posibil prin montarea de sisteme GPS pe autobuzele care vor fi achiziţionate, deoarece cele existente au deja GPS. Serverul ce va fi montat în sediul Braicar va calcula poziţia autobuzului şi timpul necesar pentru a ajunge în fiecare staţie, o informaţie publică pe care o consider obligatorie în contextul actual. Costurile cu abonamentul GPS sunt nesemnificative faţă de impactul acestei măsuri. Termen maxim de realizare 2 ani", este angajamentul ferm al lui Marian Dragomir.
De asemenea, sursa citată adaugă că va lansa şi o aplicaţie pentru smartphone, care va permite utilizatorilor să aibă acces în timp real la informaţiile referitoare la mijloacele de transport în comun şi frecvenţa sosirii lor în orice staţie din Brăila.
Abonamentele
"Abonamentele subvenţionate pentru pensionari se vor păstra, iar plafonul de 1.000 de lei va creşte. Abonamentele pentru elevi vor fi la rândul lor subvenţionate şi vom introduce subvenţii şi pentru studenţi", este altă promisiune a lui Marian Dragomir.
Transportul public şi transportul privat
Cu privire la transportul public, candidatul PSD declară: "Provin din mediul privat, dar cred că BRAICAR trebuie să se modernizeze permanent pentru a oferi condiţii moderne de transport, informaţii actualizate şi o susţinere socială pentru elevi, studenţi şi pensionari.
Automatele de bilete vor fi înlocuite cu unele moderne, cu afisaj electronic".
În ceea ce priveşte transportul privat de maxi taxi din Brăila, Dragomir declară că va trebui să se încadreze în prevederile contractelor aflate în vigoare. "Dar, aşa cum Primăria Brăila are obligaţii, şi trasportatorii privaţi au obligaţii de a respecta traseele şi orarul de transport, de a elibera bilet, de a avea mijloace de transport mai noi de 10 ani şi de a respecta normele de mediu. Nerespectarea prevederilor contractuale pentru oricare dintre părţi va conduce la aplicarea prevederilor legale. Analiza asupra oportunităţii şi eficienţei păstrării transportului privat de călători se va face cu un an înainte de expirarea contractelor, iar în anul 2018, Consiliul Local Muncipal Brăila va decide ţinând cont de percepţia publică, dorinţele brăilenilor şi de eficienţa economică", este opinia candidatului PSD la funcţia de primar.