Mergi la conţinutul principal

"Tramvaiul groazei". Vatmanul, găsit vinovat în urma anchetei disciplinare

* "vatmanul nu a respectat restricţiile din zona macazelor şi a secţionerilor, provocând, astfel, ruperea firului de contact", ne-a declarat directorul SC "Braicar" SA, ing. Cristian Domniţeanu * în seara zilei de duminică, 22 mai a.c., pasagerii care se aflau într-un tramvai care circula în zona "rondoului" din Parcul Monument, către Depoul Vidin, au trecut prin momente de groază, după ce garnitura a început să trepideze * a urmat un scurtcircuit însoţit de o bubuitură puternică, scena fiind filmată de un călător aflat în "tramvaiul groazei"

 

 

 

Vatmanul care a provocat incidentul din seara zilei de 22 mai a.c., când firul de contact al unui tramvai care circula cu viteză în zona Parcului Monument s-a rupt, fiind smulsă pe o distanţă de 80 de metri, iar garnitura a fost la un pas de a sări de pe şine, a fost sancţionat disciplinar, în baza Regulamentului intern al SC "Braicar" SA.

"La vremea respectivă, conducerea societăţii de transport public de călători a desemnat o comisie de cercetare disciplinară, care a stabilit ulterior că vatmanul nu a respectat restricţiile din zona macazelor şi a secţionerilor, provocând, astfel, ruperea firului de contact al tramvaiului. Angajatul a fost sancţionat disciplinar, conform Regulamentului intern al societăţii noastre", ne-a declarat directorul SC "Braicar" SA, ing. Cristian Domniţeanu, care nu a vrut, însă, să precizeze în ce a constat sancţiunea disciplinară aplicată angajatului găsit vinovat pentru provocarea acelui incident periculos.

Reamintim că în seara zilei de duminică, 22 mai a.c., puţinii pasageri care se aflau într-un tramvai care circula, în jurul orei 22.00, în zona "rondoului" din Parcul Monument au trecut prin momente de panică după ce garnitura a început să trepideze puternic, mai-mai să sară de pe şine. A urmat un scurtcircuit însoţit de o bubuitură puternică. Un pasager aflat în tramvai l-a întrebat, panicat, pe vatman "dacă este ok" şi a filmat incidentul, punându-ne la dispoziţie materialul video care, ulterior, a fost făcut public. Potrivit martorului, imediat după incidentul din zona Parcului Monument, tramvaiul a oprit, iar pasagerii au coborât, speriaţi. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, iar pagubele au fost minore. Au fost, însă, smulşi zeci de metri de fir de contact de la reţeaua de alimentare a tramvaiului, iar mastodontul aflat pe şine a luat-o pur şi simplu razna.

Contactat chiar a doua zi după incident, directorul SC "Braicar" SA Brăila, ing. Cristian Domniţeanu, ne-a confirmat faptul că a fost desemnată o comisie tehnică/disciplinară pentru stabilirea împrejurărilor care au dus la producerea evenimentului. Încă de atunci, managerul companiei de transport public de călători nu excludea faptul că vatmanul aflat în "tramvaiul groazei" nu a adaptat viteza de deplasare la bifurcaţiile care sunt în zonă, viteză care, potrivit unor surse, nu ar fi trebuit să fie mai mare de 5-6 km/h. Graba cu care a condus respectivul vatman se poate explica doar prin faptul că efectua ultima cursă din acea zi de muncă şi că se îndrepta vertiginos spre Depoul Vidin. 

"Evenimentul s-a produs la ieşirea din bucla de întoarcere din Parcul Monument, în jurul orei 22.10, pe sensul de deplasare Radu Negru - Bariera Călăraşilor. La faţa locului, s-a deplasat echipa de intervenţie a SC "Braicar" SA, care a constatat o defecţiune la pantograful tramvaiului, defecţiune care a generat ruperea firului de contact pe o distanţă de circa 80 de metri liniari. Ulterior, s-a dispus efectuarea de cercetări, de către o comisie tehnică, în vederea stabilirii cu exactitate a împrejurărilor care au dus la producerea evenimentului", a precizat, după incident, directorul SC "Braicar" SA, ing. Domniţeanu.

Defecţiunea pantografului a fost remediată la faţa locului, tramvaiul scăpat de sub control deplasându-se ulterior la depou cu propulsie proprie, imediat după finalizarea reparaţiilor la reţeaua de contact.

Încă din luna mai conducerea companiei ne-a declarat că nu exclude faptul că vatmanul ar putea fi tras la răspundere discilinară, în cazul în care se va dovedi că a condus cu viteză. "Nu excludem faptul că vatmanul nu ar fi adaptat viteza de deplasare la intersecţiile căilor de rulare şi a macazelor din zonă".

Ancheta disciplinară efectuată ulterior nu a făcut decât să confirme bănuielile conducerii SC "Braicar" SA.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro