* "vatmanul nu a respectat restricţiile din zona macazelor şi a secţionerilor, provocând, astfel, ruperea firului de contact", ne-a declarat directorul SC "Braicar" SA, ing. Cristian Domniţeanu * în seara zilei de duminică, 22 mai a.c., pasagerii care se aflau într-un tramvai care circula în zona "rondoului" din Parcul Monument, către Depoul Vidin, au trecut prin momente de groază, după ce garnitura a început să trepideze * a urmat un scurtcircuit însoţit de o bubuitură puternică, scena fiind filmată de un călător aflat în "tramvaiul groazei"
Vatmanul care a provocat incidentul din seara zilei de 22 mai a.c., când firul de contact al unui tramvai care circula cu viteză în zona Parcului Monument s-a rupt, fiind smulsă pe o distanţă de 80 de metri, iar garnitura a fost la un pas de a sări de pe şine, a fost sancţionat disciplinar, în baza Regulamentului intern al SC "Braicar" SA.
"La vremea respectivă, conducerea societăţii de transport public de călători a desemnat o comisie de cercetare disciplinară, care a stabilit ulterior că vatmanul nu a respectat restricţiile din zona macazelor şi a secţionerilor, provocând, astfel, ruperea firului de contact al tramvaiului. Angajatul a fost sancţionat disciplinar, conform Regulamentului intern al societăţii noastre", ne-a declarat directorul SC "Braicar" SA, ing. Cristian Domniţeanu, care nu a vrut, însă, să precizeze în ce a constat sancţiunea disciplinară aplicată angajatului găsit vinovat pentru provocarea acelui incident periculos.
Reamintim că în seara zilei de duminică, 22 mai a.c., puţinii pasageri care se aflau într-un tramvai care circula, în jurul orei 22.00, în zona "rondoului" din Parcul Monument au trecut prin momente de panică după ce garnitura a început să trepideze puternic, mai-mai să sară de pe şine. A urmat un scurtcircuit însoţit de o bubuitură puternică. Un pasager aflat în tramvai l-a întrebat, panicat, pe vatman "dacă este ok" şi a filmat incidentul, punându-ne la dispoziţie materialul video care, ulterior, a fost făcut public. Potrivit martorului, imediat după incidentul din zona Parcului Monument, tramvaiul a oprit, iar pasagerii au coborât, speriaţi. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, iar pagubele au fost minore. Au fost, însă, smulşi zeci de metri de fir de contact de la reţeaua de alimentare a tramvaiului, iar mastodontul aflat pe şine a luat-o pur şi simplu razna.
Contactat chiar a doua zi după incident, directorul SC "Braicar" SA Brăila, ing. Cristian Domniţeanu, ne-a confirmat faptul că a fost desemnată o comisie tehnică/disciplinară pentru stabilirea împrejurărilor care au dus la producerea evenimentului. Încă de atunci, managerul companiei de transport public de călători nu excludea faptul că vatmanul aflat în "tramvaiul groazei" nu a adaptat viteza de deplasare la bifurcaţiile care sunt în zonă, viteză care, potrivit unor surse, nu ar fi trebuit să fie mai mare de 5-6 km/h. Graba cu care a condus respectivul vatman se poate explica doar prin faptul că efectua ultima cursă din acea zi de muncă şi că se îndrepta vertiginos spre Depoul Vidin.
"Evenimentul s-a produs la ieşirea din bucla de întoarcere din Parcul Monument, în jurul orei 22.10, pe sensul de deplasare Radu Negru - Bariera Călăraşilor. La faţa locului, s-a deplasat echipa de intervenţie a SC "Braicar" SA, care a constatat o defecţiune la pantograful tramvaiului, defecţiune care a generat ruperea firului de contact pe o distanţă de circa 80 de metri liniari. Ulterior, s-a dispus efectuarea de cercetări, de către o comisie tehnică, în vederea stabilirii cu exactitate a împrejurărilor care au dus la producerea evenimentului", a precizat, după incident, directorul SC "Braicar" SA, ing. Domniţeanu.
Defecţiunea pantografului a fost remediată la faţa locului, tramvaiul scăpat de sub control deplasându-se ulterior la depou cu propulsie proprie, imediat după finalizarea reparaţiilor la reţeaua de contact.
Încă din luna mai conducerea companiei ne-a declarat că nu exclude faptul că vatmanul ar putea fi tras la răspundere discilinară, în cazul în care se va dovedi că a condus cu viteză. "Nu excludem faptul că vatmanul nu ar fi adaptat viteza de deplasare la intersecţiile căilor de rulare şi a macazelor din zonă".
Ancheta disciplinară efectuată ulterior nu a făcut decât să confirme bănuielile conducerii SC "Braicar" SA.