* prin unele locuri, gropile şi tasările dăinuie de ani şi ani de zile, nederanjate de nimeni de la Primărie
Nu vorbim aici despre “clapele“ de pomină de pe Str. Mihai Eminescu sau cum au rămas trotuarele (făcute zob, chiar de acum un an) pe Calea Galaţi, în urma lucrărilor de reabilitare în cadrul cărora s-a turnat asfalt doar pe carosabil. Să vedem ce va fi şi pe Str. Pietăţii, aflată în prezent în lucru...
În afară de exemplele de mai sus, există trotuare şi alei prin oraş, mai ales între blocuri, care sunt pline de gropi de ani şi ani de zile. Denivelări şi gropi rămân inclusiv unde au loc intervenţii la reţelele de utilităţi, existând prostul obicei de nu se folosi maiul mecanic sau un compresor, chiar şi la repunerea pavelelor.
Revenind la subiect, este vorba de alte obstacole şi pericole: capetele metalice rămase (chiar şi la doi paşi de Primărie!), în urma retezării ori ruperii anapoda a unor ţevi de la diverse indicatoare, şi în care te poţi împiedica ori răni grav. Situaţii de genul acesta se întâlnesc cu precădere prin Centrul Vechi, iar în zona benzinăriei de la Grădina Mare alte belele: pentru şoferi, o canalizare cu placa din beton mai sus decât tasarea din carosabil, iar câţiva metri mai încolo o ditamai groapa pe trotuar, veche de nu se mai ştie când. Unde, într-o seară, din neatenţie şi neştiind configuraţia terenului, un biciclist a căzut rănindu-se foarte grav. A ajuns la spital, unde s-a ales cu o infecţie intraspitalicească. Că doar un necaz nu vine niciodată singur…