Conform documentelor, la colegiile "Bălcescu" şi "Murgoci" s-au făcut pregătiri pentru bacalaureat în timpul orelor de la clasă, dar şi pregătiri suplimentare. S-au lucrat 90% dintre variantele de subiecte, iar tezele s-au dat tot din variantele de examen. La "Iorga", ritmul pregătirilor a fost bun, iar variantele s-au lucrat aproape integral la şcoală, ca şi la Colegiul Sanitar "Ana Aslan". La "Perpessicius" s-au făcut şi ore suplimentare de pregătire, dar şi pregătire în timpul orelor de curs. Elevii au lucrat în clasă o parte din variante, iar altele le-au lucrat acasă, iar profesorii le-au corectat, astfel că variantele de subiecte au fost rezolvate chiar integral la unele discipline. Cam aceeaşi situaţie este şi la Colegiul Economic "Ion Ghica", însă aici s-au întâmpinat unele dificultăţi cu elevii de la ruta progresivă, care nu au fost foarte interesaţi de pregătirile pentru examen, iar variantele s-au lucrat într-un ritm mai lent. Şi la "Cerna" elevii au beneficiat de pregătiri săptămânale sau bisăptămânale, la toate disciplinele de bacalaureat. Şi la liceele vocaţionale, de artă şi sportiv, pregătirea pentru examen a avut un ritm bun, însă elevii de la LPS au întâmpinat greutăţi în elaborarea eseului. Ceva dificultăţi întâmpină şi elevii de la Liceul Economic "P. S. Aurelian", care la simulări nu au reuşit să obţină toţi note peste cinci la Matematică şi Marketing. La "Sebastian", variantele s-au lucrat la şcoală în mare măsură, însă unii elevi tot nu au reuşit să obţină note peste cinci.
La liceele din judeţ - elevi dezinteresaţi şi profesori slab pregătiţi
În liceele din judeţ s-a muncit cu elevii pentru obţinerea unor rezultate bune, însă, cu toate pregătirile săptămânale, promovabilităţile la simulări au rămas aproape neschimbate. La Grupul Şcolar "Vâlsan" din Făurei, 12 elevi din clasa a XII-a nu intră în bacalaureat pentru că au rămas corigenţi. Aici, cele mai slabe promovabilităţi la simulări s-au obţinut la matematică - 55%, profesorii constatând că după lucrarea variantelor în clasă unii elevi tot nu ştiau să rezolve subiectele
La "Oncescu" Ianca, promovabilitatea la matematică la simulări nu s-a ridicat mai sus de 58%, la cele mai bune clase, în timp ce la altele promovabilitatea a fost de doar 30%. Conducerea liceului nici nu se aşteaptă să se obţină o promovabilitate mai mare de 20% pentru că există o lipsă de pregătire a elevilor la disciplinele tehnice, dar şi din cauza calităţii şi nivelului de pregătire al cadrelor didactice care predau disciplinele tehnice. Aceşti profesori nici nu au experienţă în corectare şi au supraevaluat lucrările elevilor la simulări, jumătate dintre lucrări primind note mai mari decât ar fi meritat. În plus, rezultatele slabe la matematică se explică şi prin faptul că în anul care a trecut elevii au schimbat patru profesori, dar nu au lucrat nici individual. La "Angelescu" Ianca şi la Însurăţei situaţia este ceva mai bună, deşi la unele clase au apărut dificultăţi din cauza dezinteresului elevilor, în special la cei din ruta progresivă.
Nici când primesc subiectele gata rezolvate elevii nu prea învaţă
Unele licee au hotărât ca elevii slab pregătiţi să nu intre în bacalaureat. Ca urmare, la "Brâncuşi", 23 de elevi din 68 nu vor intra în examen, fiind corigenţi. La "Edmond Nicolau" rezultatele la simulări arată că vor lua examenul doar cel mult 40% dintre elevi, iar monitorizarea prezenţei elevilor la pregătire a arătat că au venit doar 60% dintre elevi. Şi la "Neniţescu" s-au făcut pregătiri, dar prezenţa elevilor a fost slabă. La "Gh. K. Constantinescu" elevii au parcurs variantele împreună cu profesorii, fiind planificate pregătiri zilnice, dar simulările au arătat că nu au învăţat mai nimic şi că evită rezolvarea subiectului trei. La "Moisil" intră în bacalaureat doar 60% dintre elevi, însă nici aceştia nu au rezultate bune la simulări, deşi la unele obiecte profesorii le-au dat mură-n gură subiectele, gata rezolvate. La "Brâncoveanu", rezultatele la simulări sunt bune la unele clase şi slabe la altele. Profesorii însă au rămas miraţi când au văzut că unii elevi care aparent lucrează, tot rezultate slabe obţin. Aici, elevii care manifestă interes pentru examen au lucrat doar o treime din variante. Şi la "Istrati" pregătirea elevilor s-a luat în serios de către profesori, dar elevii nu au venit, spunând că se duc la pregătire în particular sau că nu vor veni la bacalaureat, deşi erau înscrişi.
Conducerea Inspectoratului Şcolar se arată optimistă şi aşteaptă rezultate la bacalaureat mai bune decât anul trecut, când Brăila a ocupat unul dintre locurile codaşe în topul promovabilităţii. "Din martie am luat măsuri astfel încât să se obţină rezultate onorabile la bacalaureat, să ieşim din zona derizoriului. Profesorii au scrâşnit, elevii au bombănit, dar, în final, toţi au fost mulţumiţi. Să vedem rezultatele. Din punctul meu de vedere, am făcut tot ce era omeneşte posibil", a declarat inspectorul general Viorel Mortu.
Şedinţă publică la ISJ pentru stabilirea comisiilor
Sâmbătă, la Inspectoratul Şcolar Judeţean se vor stabili, prin tragere la sorţi, vicepreşedinţii, secretarii şi membrii comisiilor din centrele de examen şi evaluare pentru bacalaureat. Tot în aceeaşi zi, se vor stabili şi profesorii examinatori/evaluatori la limba şi literatura română şi limba latină pentru probele scrise. De asemenea, va avea loc instruirea acestora, dar şi a informaticienilor care fac parte în calitate de secretari sau membri în comisiile de examen. Vor fi predate şi ştampilele, mapele cu documente şi consumabile.
Examenul de bacalaureat va debuta pe 22 iunie, cu proba orală de limba şi literatura română.