Subiectele nu au pus probleme elevilor, inspectorul de specialitate, prof. Ana Maria Zlăvog, precizând că acestea au respectat programa, au avut dificultate medie şi nu au creat nesiguranţă în înţelegerea cerinţelor, aceasta fiind, uneori, cauza ambiguităţii unor răspunsuri din lucrările redactate.
"La clasa a VII-a, fragmentul din «Cişmigiu & Comp.» de Grigore Băjenaru, un text la prima vedere (subiectul I), conţine un instructiv dialog profesor-elev - personaje dintr-un text epic - dialog din care ambii «protagonişti» pot învăţa ceva, aceasta fiind, într-un fel, «cheia» rezolvării punctului I C - elaborarea unui text în care să se motiveze opinia referitoare la răspunsul dat de elev profesorului său. La subiectul II, caracterizarea unui personaj preferat dintr-o nuvelă studiată a fost, de asemenea, o cerinţă cu care elevii sunt de mult obişnuiţi, lucrată detaliat la clasă. La clasa a VIII-a, fragmentul la prima vedere a fost extras din «Triumful talentului» de I.L. Caragiale, importante fiind atât înţelegerea elementelor de teorie literară, cât şi exprimarea adecvată a opiniilor privind mesajul textului, expuse printr-o argumentare expresivă, iar caracterizarea unui personaj dintr-un roman studiat - subiectul II, a fost, cred, în asentimentul elevilor, anticipându-l, într-un fel sau altul, pentru că romanul este specia literară căreia i se acordă o mare atenţie", a transmis inspectorul de limba română Ana Maria Zlăvog.
Următoarele teze cu subiect unic sunt programate pe 13 mai - matematica şi pe 21 mai - istoria sau geografia numai pentru cei de clasa a VIII-a.