Proiectul ”TEHNOLOGIA ȘI INOVAȚIA ÎN CLASĂ”, nr. 2022-1-RO01-KA122-sch-000079781, cu o finanțare de 27.190 Euro, a avut loc în perioada septembrie 2022 – februarie 2024 și a urmărit sprijinirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice din școală, utilizând oportunitățile de finanțare specifice oferite de programul Erasmus+. Obiectivul principal al proiectului a fost îmbunătățirea rezultatelor școlare pentru elevi, prin utilizarea tehnologiei moderne în clasă, astfel că, prin participarea la cursurile de mobilitate din iulie și octombrie 2023, 15 cadre didactice din școală și-au îmbunătățit competențele IT, beneficiind totodată de schimburi și transferuri de bune practici în materie de predare și de dezvoltare a școlilor cu formatorii și participanții la cursuri din alte țări ale UE.
În cadrul celor două cursuri, Învățarea bazată pe jocuri și gamificare și TIC în educație, care au avut loc la ITC International Training Centre s.r.o în Praga, 10 profesori de la toate disciplinele și-au îmbunătățit abilitățile de folosire a tehnologiei în clasă, au învățat cum să integreze în învățare strategiile de joc și dispozitivele mobile, codarii prin jocuri video, pentru a dezvolta la elevi gândirea critică și creativă, în vederea creșterii calității eficienței în educație. La Puerto de la Cruz, în Tenerife, a avut loc al treilea curs, Metode inovative de predare, oferit de Erasmus Learning Academy, la care au participat 5 profesori de la toate disciplinele, explorând concepte și principii de educație centrată pe elev: componente cheie ale învățării bazate pe proiect, jocuri de tip problem solving, abordări nonformale și aplicații digitale multimedia, pentru a face predarea interactivă și pentru creșterea interesului elevilor și a motivației lor în învățare.
Competențele astfel dobândite au fost transferate și celorlalte cadre didactice din școală și sunt aplicate în prezent la clasă, în activitatea curentă, pentru îmbunătățirea demersului didactic și creșterea atractivității orelor de curs, în vederea obținerii unor rezultate mai bune de către toți elevii școlii. Ca urmare a acestui proiect Erasmus+, cadrele didactice au explorat inteligența artificială, au învățat să folosească un număr mai mare de aplicații din mediul online, au creat resurse educaționale deschise, disponibile și colegilor din alte școli, au sporit atractivitatea lecțiilor și au ajuns astfel mai aproape de elevi și de preocupările acestora privind utilizarea mediului virtual.