• preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, a afirmat că nici până în ziua de astăzi CUP Dunărea Brăila nu i-ar fi dat banii facturaţi în plus lui Mihail Stafidă, omul care şi-a făcut dreptate în instanţă • mai mult, liberalii susţin că în ciuda declaraţiilor autorităţilor privind o primă situaţie a facturilor calculate greşit, nu există încă un răspuns oficial, deşi a trecut foarte mult timp de când CUP şi-a început analiza • Dănăilă avertizează că oamenii care doresc să dea în judecată compania primesc ameninţări politice de la angajaţii CUP • de cealaltă parte, conducerea unităţii respinge acuzaţiile şi susţine că în cazul lui Stafidă lucrurile s-au clarificat încă din luna februarie, când, prin ordin de plată, abonatului i s-au virat banii direct în cont • la rândul lor, PMP-iştii aşteaptă clarificarea situaţiei
Liberalii brăileni continuă războiul pentru eliminarea taxei pe apa de ploaie din facturile emise de Compania de Utilităţi Publice Dunărea Brăila. Aceştia au criticat, recent, faptul că nici până în prezent Mihail Stafidă, brăileanul care a dat în judecată CUP pentru faptul că primea facturi “umflate” la apa pluvială şi a câştigat, nu ar fi primit banii înapoi. Mai mult, în frunte cu liderul Alexandru Dănăilă, liberalii brăileni au reclamat şi că, deşi primarul Marian Dragomir a prezentat o situaţie cu primele facturi găsite în neregulă de la CUP Dunărea, nu s-a emis un răspuns oficial pe această temă, iar persoanele respective nici măcar nu au fost înştiinţate în scris de către Companie. În acest context, dar şi plecând de la prezentarea altor cazuri în neregulă privind modul de calcul al facturilor la apa de ploaie, PNL-iştii susţin că este nevoie de organizarea unui referendum pentru ca brăilenii să îşi spună cuvântul în privinţa acestei taxe controversate.
“Noi vrem doar ca oamenii să îşi primească banii înapoi. Calculele au fost greşite şi trebuie refăcute. (...) Vă spun că este o minciună crasă. Oamenii vor să meargă mai departe pentru că acum li se pare că sunt şi sfidaţi. Nimeni nu are de dat mai mult la CUP Dunărea! Acea recalculare este doar una anunţată de primarul Marian Dragomir, dar nu a fost comunicată oficial niciunui cetăţean, dintre cei în cauză. Este o minciună spusă de primar şi de Silviu Mangiurea, dar şi de alţi angajaţi de la CUP Dunărea pentru a-i determina pe oameni să renunţe la acţiunile lor. Dar vom merge în instanţă. Nici măcar domnului Stafidă nu i-au dat banii înapoi!”, a reclamat Dănăilă.
Totodată, preşedintele PNL Brăila a ţinut să puncteze că PSD-iştii sunt disperaţi şi încearcă să le oprească acţiunile prin orice mijloace, aşa că trimit oameni din poartă în poartă pentru a-i sfătui pe cetăţeni să nu intenteze procese. Mai mult, Dănăilă a afirmat că unii dintre aceşti membri sunt chiar angajaţi ai CUP Dunărea, dând de înţeles că unii dintre interlocutorii acestora ar fi înregistrat conversaţiile şi pot dovedi că se face politică, deşi nu ar trebui.
La rândul său, consilierul municipal Adrian Tabarac a sesizat că tot mai mulţi cetăţeni vin la sediul partidului şi se plâng în legătură cu facturile la apa de ploaie, ultimul caz fiind al unei brăilence din cartierul Chercea, care primeşte lunar facturi cu preţ fix la apa de ploaie, la fel ca restul locatarilor de pe strada sa. Trebuie precizat totuşi că Tabarac nu a indicat numele persoanei, sau strada la care face referire.
“Aşa că mi-aş dori ca această discuţie şi confruntare să o ducem în zona cetăţenilor, să vedem ce vor oamenii. Ce îşi doresc oamenii din municipiu? Pentru că ei votează, ei plătesc taxe. Cei care sunt la conducere doar le administrează. Haideţi să facem un referendum să vedem ce îşi doresc oamenii? De ce să ni se pară nouă că ştim noi ce vor oamenii?! De cele mai multe ori greşim! E valabil şi pentru noi la PNL. Nu! Trebuie din când în când să mergem să îi întrebăm. Iar pe problemele importante ar trebui mai des să îi întrebăm ce ar trebui să facem. Pentru că sunt banii lor!”, a conchis Dănăilă.
Şi popularii brăileni aşteaptă clarificarea situaţiei facturilor
Deşi nu sunt de acord cu liberalii brăileni, şi membrii PMP Brăila, în frunte cu liderul Viorel Botea, au ţinut să puncteze că au solicitat clarificarea situaţiei facturilor în neregulă la CUP Dunărea şi că încă aşteaptă un răspuns final şi oficial. Mai mult, Botea a afirmat că singura soluţie pentru clarificarea problemei, ar fi recalcularea cu exactitate a tuturor suprafeţelor utilizatorilor, inclusiv a celor de la blocuri, pentru obţinerea unui punct zero.
“Vreau să vă spun ce am discutat noi la nivelul CJ Brăila. Discuţiile pe care le-am avut sunt pe următoarea direcţie: ca instituţia, în speţă CUP Dunărea, să îşi desfăşoare activitatea transparent, eficient şi pe parcursul unei luni să scoată în evidenţă, aşa cum s-a şi spus şi s-a văzut, de fapt, unde sunt facturi umflate şi unde sunt facturi sub calculele respective. Problema care se pune e următoarea. La nivelul administraţiei publice acest lucru se doreşte foarte clar şi foarte precis. Nici nu se pune problema de altceva. La nivelul CUP Dunărea, în momentul de faţă managementul are de suferit. Aşa cum noi consilierii am solicitat câteva lucruri, în momentul de faţă nu s-au evidenţiat practic solicitările noastre. Din informaţiile pe care le avem, undeva la un calcul de 500 facturi, în jur de 300 au fost calculate peste şi în jur de 200 sunt calculate sub ceea ce trebuia să se plătească. Discuţia a fost că unii vor primii banii înapoi, alţii vor da. Dar era doar o informaţie. Un rezultat parţial. Noi discutăm şi vrem într-un fel sau altul să rezolvăm această problemă pe care cetăţenii au scos-o în evidenţă”, a declarat Botea.
Liderul PMP a punctat că managementul CUP Dunărea ar trebui să schimbe modul de abordare în legătură cu acest subiect şi să vină mai repede cu o situaţie clară privind facturile.
“În perioada următoare aşteptăm exact să vedem care este situaţia. Dacă CUP Dunărea nu va răspunde aşa cum trebuie solicitărilor noastre, este clar că cel care trebuie să dea socoteală este managerul. Noi aşteptăm un răspuns, punct de vedere clar, ca să ştim după aceea modul în care acţionăm şi în care trebuie să desfăşurăm activitatea pentru că până la urmă este vorba de banii noştri. Şi trebuie să avem grijă de ei, indiferent de culoarea politică, de alianţe sau de modul în care desfăşurăm activitatea în cadrul administraţiei publice”, a adăugat Botea.
Mangiurea: “Domnului Stafidă i-au fost viraţi banii încă din februarie!”
Contactată de reporterii “Obiectiv”, conducerea Companiei de Utilităţi Publice Dunărea Brăila a precizat că şi-a încheiat socotelile încă din luna februarie cu abonatul Mihail Stafidă, brăileanul care a dat în judecată CUP pentru faptul că primea facturi “umflate” la apa pluvială şi a câştigat. “În data de 14 februarie 2018, abonatul respectiv ne-a trimis o adresă de răspuns la toate intervenţiile noastre precedente prin care solicitam să ne indice contul bancar în care să virăm sumele stabilite de instanţă, sau să vină cu propria propunere vizavi de punerea în aplicare a hotărârii de instanţă. A doua zi, adică în data de 15 februarie, a fost virată cu ordin de plată suma de 684,81 lei, din care 518 lei contravaloarea apei meteorice, iar restul cheltuieli de judecată”, ne-a declarat directorul general al CUP Dunărea, Silviu Mangiurea.
În ce priveşte recalcularea facturilor la apa pluvială după izbucnirea scandalului cu procesul intentat de abonatul Nicolae Mihail Stafidă, sursa citată a explicat că, la finalul procedurii, este echilibrat numărul abonaţilor care au de primit şi a celor care au de dat bani la CUP Dunărea. “Aproximativ 53% au de dat, iar restul de primit. Sumele nu sunt mari. În cea mai mare parte sunt sume mici, iar cele mai mari se duc până la maxim 200 - 300 lei”, a mai spus sursa citată.