Insa vestea buna ar fi trebuit sa fie aceea ca toti cei care si-au cumparat si inscris masinile la mina a doua in perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008 primesc inapoi diferenta dintre valoarea fostei taxe de prima inmatriculare si (aproape) actuala taxa de poluare. Nu sint cine stie ce bani, dar oricum, diferenta poate ajunge la citeva sute bune de euro, o suma care, de ce sa nu recunoastem, nu strica nimanui. Lucrurile par chiar simple: se face o cerere, se depune chitanta primita la plata taxei de prima inmatriculare sau o copie a acesteia, se mai depune o copie dupa cartea de identitate si talon, si gata, in 45 de zile ar trebui ca banii sa fie primiti inapoi. Partea proasta este insa ca va trebui ca solicitantii sa nu aiba datorii la Fisc, in caz contrar acestea urmind a fi acoperite cu banii pe care statul ar trebui sa-i inapoieze. Si de-ar fi aceasta singura hiba! Nu, mintile inecate cu gaze de esapament de la limuzinele cu girofar nu s-au gindit ca putini sint cei care au copii dupa acea chitanta care atesta plata taxei de prima inmatriculare. Asta pentru ca, oricum, originalul s-a predat la Politie, in momentul inmatricularii. Nu inteleg cum au analizat expertii de prin Guvern normele metodologice privind restituirea diferentei pentru taxa auto, insa ar fi fost mai simplu sa deduca faptul ca, din moment ce un solicitant a inmatriculat pentru prima data o masina in Romania dupa 1 ianuarie 2007, logic, a achitat si taxa auto. In acest context, s-ar putea deduce, de fapt, ca angajatii de prin ministere nu prea au platit vreo taxa auto in ultimul an si jumatate. Dar asta nu din cauza ca nu si-ar fi cumparat masini...
Taxa auto a derapat in sant
Insa vestea buna ar fi trebuit sa fie aceea ca toti cei care si-au cumparat si inscris masinile la mina a doua in perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008 primesc inapoi diferenta dintre valoarea fostei taxe de prima inmatriculare si (aproape) actuala taxa de poluare. Nu sint cine stie ce bani, dar oricum, diferenta poate ajunge la citeva sute bune de euro, o suma care, de ce sa nu recunoastem, nu strica nimanui. Lucrurile par chiar simple: se face o cerere, se depune chitanta primita la plata taxei de prima inmatriculare sau o copie a acesteia, se mai depune o copie dupa cartea de identitate si talon, si gata, in 45 de zile ar trebui ca banii sa fie primiti inapoi. Partea proasta este insa ca va trebui ca solicitantii sa nu aiba datorii la Fisc, in caz contrar acestea urmind a fi acoperite cu banii pe care statul ar trebui sa-i inapoieze. Si de-ar fi aceasta singura hiba! Nu, mintile inecate cu gaze de esapament de la limuzinele cu girofar nu s-au gindit ca putini sint cei care au copii dupa acea chitanta care atesta plata taxei de prima inmatriculare. Asta pentru ca, oricum, originalul s-a predat la Politie, in momentul inmatricularii. Nu inteleg cum au analizat expertii de prin Guvern normele metodologice privind restituirea diferentei pentru taxa auto, insa ar fi fost mai simplu sa deduca faptul ca, din moment ce un solicitant a inmatriculat pentru prima data o masina in Romania dupa 1 ianuarie 2007, logic, a achitat si taxa auto. In acest context, s-ar putea deduce, de fapt, ca angajatii de prin ministere nu prea au platit vreo taxa auto in ultimul an si jumatate. Dar asta nu din cauza ca nu si-ar fi cumparat masini...