*este vorba despre strada Radu Negru din muncipiul Brăila, aici unde, în urmă cu 4, 5 săptămâni s-a deschis şantierul de lucru al drumarilor contractaţi de primărie, s-au scos câteva borduri, s-au înlocuit altele şi, cam atât * lucrările au fost abandonate, la fel şi materialele de construcţii, iar muncitorii au dispărut * şi dacă până acum doar şoferii aveau reproşuri vizavi de gropile uriaşe din asfalt, acum nici pietonii nu o duc mai bine *
Unul dintre şantierele recent deschise în Brăila este strada Radu Negru unde nici nu s-a terminat bine organizarea de şantier pentru începerea reparaţiilor la partea carosabilă şi a trotuarului, că s-a şi închis deja şantierul, ne-au sesizat locuitorii din zonă. Mai exact, în urmă cu circa o lună de zile, muncitorii firmei de construcţii contractate de primărie – Tancrad - au dat semne că încep reabilitarea acestui sector de drum care leagă şoseaua Viziru de şoseaua Buzăului. După ce au scos câteva borduri şi le-au înlocuit cu altele noi, totul a rămas de izbelişte, iar dacă până acum doar şoferii aveau motive să se plângă de gropile uriaşe din asfalt, acum nici pietonii nu mai au pe unde merge, pentru că totul arată exact ca un şantier. "Au pus bordurile pe o bucată de stradă, după care au lăsat lucrarea neterminată, şi-au luat lucrurile şi au plecat. (...) Dai o grămadă de bani, foarte bine, nimic rău, dar nu se face nimic cu ei. În schimb, la hotel Belvedere, în spatele primăriei, acolo s-a asfaltat într-o seară. Nu sunt eu un tip foarte gospodar, dar mi se pare strigător la cer, să laşi aşa... Aţi văzut gropile şi dumneavoastră. Avem grădiniţa acolo, vin părinţii cu copii, vin bătrâni, ni se cere să mergem pe trotuar, să nu mergem pe carosabil, corect. Dar pe trotuar pe unde să mergi? (...) Uitaţi nisipul, toate lăsate vraişte în stradă!", a atras atenţia Valeriu Stoicescu, un brăilean nemulţumit. Problema este însă că strada Radu Negru este o arteră intens circulată din oraş, iar lipsa parcărilor, şi mai nou a bordurilor, precum şi prezenţa gropilor din asfalt nu fac decât să înrăutăţească şi mai mult traficul în zonă. De asta s-a plâns şi domnul Nicu. El spune că locuieşte în acest cartier de 20 de ani, şi a văzut multe la viaţa lui, dar niciodată aşa de multe reparaţii la gropile din asfalt, cum au loc pe strada lui. " Sunt în stare critică (n.r.- şoseaua şi trotuarul), ce să spun mai mult de atât. E posibil aşa ceva, în felul ăsta?! Eu dacă aş fi un conducător, cel care face gropile să-mi dea garanţii la lucrări 10 ani. Păi, astea s-au făcut tot anul trecut, tot pe timpul ăsta. Într-un an de zile, să apară, în acelaşi loc, aceleaşi gropi?! Eu stau aici de 20 de ani de zile. Gropile astea apar în continuu, nu ştiu cum se repară, că apar an de an. Nu se repară cu simţ de răspundere. Uitaţi, e făcută, se cunoaşte, se vede, dar se face în bătaie de joc, nu pun materialul corespunzător. Dacă ar şti constructorul, cel care face drumurile, că trebuie să dea garanţie la lucrări 10 ani, sau măcar 5 ani, le facea bine, dar aşa, el le face an de an şi iar ia bani. Păi, în 500 de metri cred că sunt 500 de gropi. E sub orice critică, domnule!" , s-a plâns şi Nicu M., un pieton din Brăila, care se afla zilele trecute pe strada Radu Negru.
Contractul pentru reparaţiile stradale încheiat cu Primăria Brăila a fost semnat în toamna anului trecut cu firma Tancrad şi are o valoare de aproximativ 50 de milioane de lei. Obligaţiile ce-i revin constructorului prevăd reabilitarea şi întreţinerea străzilor din municipiu pe durata a 3 ani, timp în care în municipiul Brăila ar trebui să vedem noi covoare asfaltice pe lungimea totală de aproximativ 75 de kilometri. Potrivit unor surse demne de încredere, Tancrad s-a întins mai mult decât îi este plapuma în sensul că are nevoie de angajaţi pentru câte şantiere are deschise, chiar dacă are mai nou salariaţi şi din Sri Lanka.