Grupul de firme "Tancrad", "Euro Construct", "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft" rămâne marele câştigător al licitaţiei pentru modernizarea Bulevardului Dorobanţilor. Comisia Anghelescu a reanalizat toate ofertele depuse în cadrul procedurii, aşa cum i-a cerut Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), dar şi-a menţinut punctul de vedere cu privire la adjudecatarul licitaţiei. Aşadar, asocierea de firme în care se amestecă interesele social-democraţilor şi ale democrat-liberalilor a fost desemnată pentru a doua oară câştigătoare. Cu alte cuvinte, a fost aleasă cea mai costisitoare ofertă dintre cele primite de diferitele asocieri de firme înscrise la licitaţie. "Tancrad", "Euro Construct", "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft" s-au angajat să facă lucrările de modernizare a uneia dintre cele mai importante artere rutiere a oraşului, cu 99,99 milioane de lei, faţă de 100 milioane lei, preţul fără TVA. Perdanţii au la dispoziţie fie contestarea deciziei la CNSC, fie atacarea acesteia direct la Curtea de Apel Galaţi.
Decizia Comisiei Anghelescu a fost transmisă CNSC
La finele lunii trecute, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), instituţia care are responsabilitatea soluţionării în primă fază a litigiilor legate de licitaţiile publice, a dat reset în cazul licitaţiei privind Proiectul "Modernizarea bulevardului Dorobanţilor". Decizia anunţată de consiliu consta în anularea procedurii de atribuire, însă spre deosebire de licitaţia de anul trecut, de această dată CNSC a dispus reluarea doar a ultimei etape a licitaţiei. Cu alte cuvinte, cărţile au fost refăcute de la momentul evaluării ofertelor. Mai concret, CNSC a anulat raportul procedurii nr. 259994/15.07.2010 şi actele subsecvente acestuia şi a obligat autoritatea contractantă, ca în termen de 10 zile de la primirea deciziei, să solicite clarificări ofertanţilor cu privire la îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecţie şi să reevalueze ofertele. Aşa cum a explicat Aurel Simionescu, primarul municipiului şi reprezentantul autorităţii contractante, în cursul zilei de luni, 30 august, Comisia de Licitaţie condusă de directorul economic al Primăriei, Stoica Anghelescu, a anunţat rezultatul final. "În termenul de 10 zile stabilit prin decizia CNSC, comisia a cerut clarificări tuturor ofertanţilor cu privire la ofertele depuse, le-a reanalizat şi a prezentat rezultatul final. Practic, comisia şi-a menţinut punctul de vedere formulat iniţial, iar rezoluţia a fost transmisă către CNSC", ne-a declarat edilul-şef. Astfel, Comisia Anghelescu a menţinut câştigătoare oferta comună a "cvartetului" roş-portocaliu "Tancrad", "Euro Construct", "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft". Ar mai fi de adăugat că celelalte firme ofertante declarate necâştigătoare au la dispoziţie calea contestării la CNSC, pentru a doua oară, a rezultatului licitaţiei ori pe cea a instanţei, mai precis pot ataca decizia Comisiei Anghelescu direct la Curtea de Apel Galaţi.
Cine sunt firmele câştigătoare?
O verificare pe Internet a materialelor scrise de presa centrală în care se face referire la cele 4 firme membre ale consorţiului desemnat adjudecatar al contractului de 30 milioane euro inclusiv TVA arată că este vorba despre o asociere într-un echilibru delicat, formată de firme apropiate PSD şi PDL. De exemplu, în ceea ce priveşte SC "Tancrad", liderul de grup, unitatea este cunoscută ca făcând parte din grupul de firme în graţiile PSD local. În acelaşi timp, despre portocaliii de la "Euro Construct", presa centrală a scris de mai multe ori că de la primul mandat al preşedintelui Băsescu, "regii asfaltului de la Golden Blitz", aşa cum sunt denumiţi Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, au pus mâna pe cele mai mari contracte derulate de Ministerul Transporturilor. În ecuaţie au intrat şi cei de la "Max Boegl" cărora le-a fost pusă, de asemenea, eticheta portocalie prin apropierea faţă de greii din PDL. Interesant de punctat este că PDL-iştii nici nu se mai ascund în vreun fel atunci când este vorba despre colaborări cu PSD, chiar dacă la nivel central cele două organizaţii politice pozează în inamici. În cazul licitaţiei de la Brăila, aceleaşi surse susţin că, de fapt, numitorul comun al "înfrăţirii" pe plan economic ar fi deputatul PSD de Brăila, Cristian Rizea, rolul acestuia fiind de a aranja apele în favoarea "Euro Construct", acolo unde se poate şi unde legea o fac social-democraţii, iar la Brăila, orice s-ar spune, la butoane sunt cei de la PSD.
Oferta "Tancrad" & Co cea mai costisitoare
În cursa pentru câştigarea licitaţiei în valoare de aproximativ 30 de milioane de euro au intrat 11 firme care s-au asociat pentru a depune 4 oferte. În afară de oferta câştigătoare a asocierii formate din cele 4 firme în frunte cu "Tancrad" (99,99 milioane lei fără TVA), s-au înscris şi "joint venture"-ul format din "Vega 93" împreună cu "Arcada Company" care s-a angajat că va finaliza lucrările cu doar 65,64 milioane lei (fără TVA). În acelaşi timp, asocierea "Alpine Bau GmbH" împreună cu "Mari Vila Com" a avut cel mai mic preţ de 62,28 milioane lei (fără TVA). Ultimul ofertant, consorţiul format din "Delta ACM", "Confort" şi "Martin Rose", a oferit un preţ de 75,92 milioane lei (fără TVA). Legat de garanţia oferită de fiecare ofertant lucrărilor la bulevard, trebuie precizat că perioada vizată a fost de 10 ani, singura excepţie fiind oferta austriecilor, cu 6 ani perioadă de garanţie. Se poate observa astfel că adjudecatarul licitaţiei a oferit cel mai mare preţ, cu doar câteva sute de lei mai mic de cât valoarea estimată a întreg contractului de lucrări.
Reamintim că proiectul de reabilitare a Bulevardului Dorobanţilor vizează modernizarea sistemului rutier, a căii de rulare a tramvaielor precum şi a canalului colector de sub bulevard, pe întreaga lungime a acestuia şi, teoretic, ar trebui să se finalizeze în maxim 3 ani de la data atribuirii contractului.