Ieri dimieaţă, aproape 4.800 de elevi din clasele a XI-a şi a XII-a au participat la simularea probei de limba şi literatura română. Inspectorul de specialitate, prof. Adrian Simion, a explicat că subiectele au fost în conformitate cu programa de bacalaureat anunţată. "Interesant mi s-a părut că la ambele profile structura a fost asemănătoare. La clasa a XI-a s-a dat comedia, la clasa a XII-a romanul, la profilul uman fiind cerinţe de mai mare complexitate. Eu mă aştept la rezultate bune, însă avem o problemă cu evaluarea. Sunt numai 82 de perofesori corectori şi 4.800 de lucrări. Va lua mai mult timp corectarea pentru că profesorii trebuie să-şi facă şi orele. Cred, totuşi, că până pe 14 martie vom reuşi să terminăm", a declarat inspectorul Adrian Simion.
La clasa a XII-a, profil real, elevii au primit la primul subiect un fragment din dramaturgia lui Teodor Mazilu, "Somnoroasa aventură", la care s-au raportat cerinţele de vocabular şi teorie literară, ultima cerinţă solicitând un comentariu de 60 - 100 de cuvinte referitor la câteva replici din fragmentul dat. La subiectul al doilea trebuia scris un text de tip argumentativ de 150 - 300 de cuvinte despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor. Ultimul subiect, al treilea, cerea realizarea unui eseu de 600 - 900 de cuvinte, în care să se prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat aparţinând lui Liviu Rebreanu.
La profil uman, cei de clasa a XII-a au primit la primul subiect un fragment din dramaturgia lui Tudor Muşatescu, "Titanic Vals", la care s-au raportat itemii ce vizau noţiuni de vocabular şi teorie literară, ultima cerinţă fiind de acelaşi fel cu cea de la profilul real. La subiectul II s-a solicitat redactarea unui text argumentativ despre importanţa disciplinelor umaniste, iar la subiectul al III-lea se cerea redactarea unui eseu de 600 - 900 de cuvinte în care să se prezinte relaţia dintre două personaje dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu.
La clasa a XI-a elevii trebuia să cunoască bine comedia
Elevii de clasa a XI-a, profil real, au avut la primul subiect un fragment din "Mărgărita" de Vasile Alexcsandri, la care s-au raportat cele opt cerinţe de vocabular şi teorie literară. La ultimul item s-a cerut un comentariu de 60 - 100 de cuvinte referitor la un fragment din textul dat. Subiectul II a solicitat realizarea unui text argumentativ de 150 - 300 de cuvinte despre impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor, iar la ultimul subiect s-a cerut un eseu de 600 - 900 de cuvinte în care să se prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată.
Pentru cei de la profilul uman, la subiectul I s-a dat un fragment din "Tinereţe fără tinereţe..." de Mircea Eliade, la ultimul item solicitându-se un comentariu de 60 - 100 de cuvinte referitor la câteva rânduri din textul dat. Textul argumentativ de la subiectul II trebuia să aibă ca temă rolul artei în educarea tinerilor, iar la subiectul III s-a cerut un eseu de 600 - 900 de cuvinte în care să se prezinte relaţia dintre două personaje dintr-o comedie studiată.
Proba la limba şi literatura română s-a desfăşurat fără probleme din punct de vedere organizatoric. Urmează mâine proba obligatorie a profilului, la matematică pentru cei de la real şi la istorie pentru cei de la uman. Interesant va fi că elevii de clasa a XI-a de la uman au fost nevoiţi să înveţe în avans materia de clasa a XII-a pentru a susţine această simulare. Vineri elevii vor da proba la alegere a profilului.