În cele două centre de titularizare, de la "Murgoci" şi "Al. I. Cuza", au susţinut, timp de patru ore, examenul de titularizare, cei 929 de candidaţi care şi-au disputat cele aproximativ 780 de posturi, din care numai 101 titularizabile. Majoritatea candidaţilor au spus că subiectele au fost accesibile, însă unii nu au venit suficient de pregătiţi şi au renunţat să mai dea examenul la mai puţin de o oră de la aflarea subiectelor, conform metodologiei de organizare a examenului. În această situaţie au fost aproximativ 5% dintre candidaţii înscrişi.
La educatori, unii candidaţi au spus că subiectele au fost accesibile, alţii că au fost dificile, însă toţi au fost mulţumiţi de organizare şi de corectitudine. La pedagogie specială subiectele nu au avut dificultate foarte mare, dar au fost mai grele decât cele din anii precedenţi, în special partea de metodică. Surprinşi de subiect au fost candidaţii de la limba şi literatura română, care au avut de tratat, prin comparaţie, proza fantastică de la Eminescu şi Caragiale. "Nu a fost greu, dar a fost foarte mult de scris. Nu ne aşteptam să ne dea doi autori dintr-un foc, Eminescu şi Caragiale, să-i comparăm în proza fantastică", a spus una dintre candidate. Mult de scris se pare că a fost şi la educaţie fizică, deşi subiectele nici aici nu au fost foarte grele. La învăţători, aşa cum au precizat câţiva candidaţi, pentru cei care au învăţat şi au picat pe subiect a fost uşor. "Noi am făcut, dar depinde cum vom fi apreciaţi. Subiectele de anul acesta, făcute la Bucureşti, au fost mai uşoare decât cele făcute pe plan local". Uşor li s-a părut şi candidaţilor de la limba franceză, care la metodică au avut subiecte la alegere, ca şi cei de la alimentaţie publică. "Aşteptăm acum să vedem dacă putem ocupa un post la clasele ce se fac, anii de muncă sunt mulţi, iar unii din noi au dat deja şi gradele", a spus una dintre candidatele de la alimentaţie publică. Şi la biologie sau mecanică subiectele au fost uşoare, fiind uşor de abordat. La chimie, în schimb, candidaţii au fost nemulţumiţi că dificultatea subiectelor nu a fost corelată cu "greutatea" posturilor pe care le vor ocupa, ei neavând posturi pentru titularizare, ci doar pentru suplinire.
La religie, un subiect din afara programei
La o singură disciplină au fost mici probleme, religie, unde o parte a subiectului de metodică nu se regăsea în programă, mai precis metodele de învăţare prin cooperare. "Am avut de făcut o comparaţie între metodele didactice expozitive cu metodele de învăţare prin cooperare, pe care nu le-am avut în bibliografie. La partea de teologie a fost uşor", au precizat mai mulţi dintre candidaţi.
Inspectorul şcolar general adjunct Romeo Mocanu a explicat, ieri, că nu au fost probleme organizatorice la examenul de titularizare şi că deja toate lucrările au fost strânse pentru a fi trimise către centrele de corectare din alte judeţe. Primele rezultate se vor afişa pe 16 iulie, iar candidaţii nemulţumiţi de cum li s-a evaluat lucrarea vor putea depune contestaţii. Rezultatele finale se vor afişa pe 20 iulie, iar repartizările pe posturi se vor face în şedinţe publice, pe 21 şi 22 iulie. Pentru a ocupa un post de titular candidatul trebuie să aibă minim nota şapte, iar pentru ocuparea unui post de suplinitor este nevoie de minim cinci.