Mergi la conţinutul principal

Strategii de promovare marketing

Printr-o strategie de promovare se lucrează la crearea poziției unui brand pe piață, pentru a aduce conștientizare în rândul oamenilor cu privire la anumite produse și servicii oferite și la modul în care s-ar putea beneficia de alegerea făcută.

Dar, având în vedere că sunt atât de multe mărci care oferă produse sau servicii similare, tehnicile tale de promovare pot fi decisive pentru mulți potențiali clienți. De aceea este importantă construirea unei strategii de marketing de promovare inbound, cu perspectivă de lungă durată, care va genera clienți potențiali în mod constant.

O strategie de promovare include pași, dar și tactici care fac parte din planul de marketing, prin care se crește interesul pentru anumite produse sau servicii. Strategiile de promovare joacă un rol vital în mixul de marketing (produs, preț, plasare și promovare) și gravitează în jurul publicului țintă, a bugetului și a planului de acțiune. Strategia de promovare este doar o parte din planul de ansamblu, care este strategia de marketing.

O bună variantă pentru strategia de promovare este colaborarea cu influenceri pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii. A lucra cu influenceri este ca și cum ai face tot ce este mai bun din marketingul tradițional, dar în peisajul digital. Și acest lucru este și mai bun pentru că îi poți cuantifica randamentul atât prin aprecieri, cât și prin distribuiri sau prin gradul de implicare și prezența în rețelele sociale, prin recomandări, click-uri și conversii. Printr-un parteneriat cu un influencer, pot fi trimise acestuia produse spre revizuire. De pe urma colaborării iese și ei în avantaj, pe când brandului i se asigură publicitate. Marketing-ul cu influenceri merită și dacă sunt aleși micro-influencerii, care reprezintă o opțiune atât pentru afaceri mici, cât și mai mari. Acest parteneriat aduce beneficii unui brand în mai mult de un fel.

O altă practică comună este oferirea de mostre gratuite către clienți și persoane interesate, nu influencerilor. Brandul creează așteptări mari, ca persoana care încearcă produsul gratuit va fi dispusă pe viitor să-l plătească integral pentru a repeta experiența. Pe de altă parte, clienții sunt deschiși să încerce ceva gratuit, fără nicio condiție atașată. Deci, este din nou o situație în care câștigul e de ambele părți. Același principiu se aplică probelor gratuite și demo-urilor. Cine poate spune nu rundelor gratuite sau rotirilor gratuite, divertismentului pe gratis, care vin ca o recompensă pentru o provocare finalizată pe un portal online precum un cazinou sau pe o platformă cu jocuri video?

Sponsorizările și inbound marketing-ul se potrivesc de minune în aceeași formulă. Dar există și un contur fin între sponsorizarea evenimentului care este outbound sau inbound. În ceea ce privește sponsorizările outbound, participanții nu sunt „ademeniți” pentru a cumpăra. Când vine vorba de sponsorizarea inbound, sunt oferite participanților informații de calitate, conținut de mare valoare, precum și experiență pentru clienți, avându-se în vedere construirea unei relații de lungă durată. Desigur, scopul mare este atragerea potențialilor clienți. Diferențele apar în abordare.

În alegerea campaniei de promovare de marketing este nevoie să se accentueze cea mai valoroasă caracteristică a produsului sau serviciului și de acolo să se înceapă crearea un plan, cu concentrarea pe aducerea acelei caracteristici în fața publicului țintă. Individualitatea brandului va contura nevoile campaniei: ce strategii să fie adoptate, ce influenceri trebuie să fie contactați pentru un parteneriat sau ce tip de marketing pe social media ar trebui încercat.

Și marketingul prin e-mail poate face parte atât dintr-o strategie de promovare inbound, precum și dintr-o strategie de promovare outbound. Depinde de tine cum vrei să-l folosești. Dacă este utilizată într-un mod adecvat, campania de e-mail marketing poate da roade extrem de bune în strategia de marketing a unui brand.

Ca persoană de marketing este nevoie să te gândești la modul în care se poate oferi valoare participanților printr-un eveniment și apoi trebuie să faci publicitate acestuia. De exemplu, se poate găsi cineva să reprezinte brand-ul pentru a susține un discurs inspirator, care apoi să fie distribuit pe rețelele sociale. De asemenea, se poate crea o oportunitate pentru participanți de a vă testa produsele în timpul evenimentului. În acest fel se oferă o experiență clienților și șansa de a vedea beneficiile produsului sau serviciului oferit.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu