Vestea proasta este insa ca, desi obiectivul ar trebui sa fie largirea la 4 benzi a tronsonului de sud, cuprins intre Autostrada Bucuresti - Pitesti si Autostrada Soarelui, lucrarile vizeaza, in prima etapa, doar reabilitarea celor doua benzi existente si largirea in zona intersectiilor, se arata intr-o nota a CNADNR, pentru Finantistii.
Primele licitatii pentru largirea la 4 benzi a Centurii Sud, pentru studiile de fezabilitate, au fost organizate inca din vara anului 2007, iar semnarea contractelor de constructie cu firmele declarate castigatoare s-a facut in luna noiembrie 2008. Totusi, in contradictie cu graba cu care s-a actionat la acea vreme, lucrarile nu au mai fost demarate.
Intre timp, s-au cheltuit milioane de euro cu studii de fezabilitate, contracte de consultanta pentru exproprieri, supervizare a lucrarilor, iar valoarea contractelor de executie a crescut cu 40%, reprezentand 27 de milioane de euro, prin acte aditionale. Asta desi in 4 ani nu s-a reabilitat nici macar un kilometru de centura, iar costurile materialelor de constructii au scazut cu cateva zeci de procente fata de perioada de boom imobiliar. Citeste mai departe...