Un studiu realizat de Inspectoratul Scolar a relevat faptul ca 10% dintre elevii si tinerii care urmeaza cursurile unei institutii de invatamint sufera de deficiente de dezvoltare psiho-somatica. Aceasta inseamna ca din cei aproape 60.000 de elevi, 6.000 au diferite deficiente de dezvoltare. Acest procent nu a ingrijorat insa conducerea inspectoratului scolar. Prof. Lilliana Tudoran, inspectorul scolar general, a explicat ca procentul ar putea sa para mare daca nu s-ar tine cont de faptul ca elevii cu cerinte educative speciale, care au fost deja diagnosticati cu deficiente de dezvoltare psiho-somatica, au fost integrati in invatamintul de masa. "In sistem exista multi copii cu probleme: tulburari de invatare, de comportament, tulburari socio-afective. In aceste deficiente sint incluse si deficientele mintale, intirzierile in dezvoltarea vorbirii. Aceste probleme apar aproape la toti copiii in diferite etape ale vietii. Fata de anii trecuti, nu am facut o analiza, dar la nivel de tara procentul este cam acelasi. Aceste deficiente insa nu inseamna ca sint persoane cu handicap. In aceasta cifra de 10% intra si copilul mai obraznic, care creeaza probleme la nivelul scolii, copilul cu hiperactivitate, cu deficiente de vorbire. Eu nu cred ca este un procent mare pentru ca nu inseamna numai copii cu handicap, aria este foarte larga. Unii dintre acesti copii, dupa un an de consiliere psihologica sau tratament logopedic se dezvolta normal. Ei au intr-o anumita etapa a vietii o problema, dar asta se poate intimpla oricui", a explicat inspectorul scolar general Lilliana Tudoran.