* în afara noilor stații montate recent pe Calea Călărașilor și Calea Galați, în restul municipiului călătorii trebuie să aștepte în stații insuficient sau chiar deloc amenajate * indicatoarele ascunse în vegetație sau montate aiurea completează și ele acest tablou nefericit
Pe traseele Braicar, inclusiv spre Lacu Sărat, sunt circa 100 de stații, foarte diverse ca aspect și dimensiuni. Unele sunt cu adevărat protectoare pentru călători, altele pur și simplu sunt aflate sub cerul liber, chiar și acolo unde așteaptă multă lume, cum este de exemplu stația de pe strada Griviței, lângă Piața Mare, supranumită “La pinguini” din cauza călătorilor care stau în frig iarna până vine autobuzul. De stația Concordiei nu mai vorbim… Diferențele sunt date și de felul cum sunt utilizate stațiile: civilizat sau în stil ”barbar”, cum se întâmplă cu cea de pe strada Golești, de exemplu. Despre automatele de bilete am mai relatat în repetate rânduri cât sunt de vandalizate! De asemenea, există unele stații sumar executate, doar cu o platformă din beton, patru țevi și o tablă cutată deasupra, precum umbrarele de la ariile de treierat. Care, în Brăila, te apără doar de soare nu și de vânt ori de o ploaie venită din lateral sau de zăpada viscolită. Amplasarea scaunelor este și ea una aleatorie, iar cât privește terenul din zona unor stații, trebuie apreciat că în multe locuri (îndeosebi pe șoseaua Buzăului sau Comuna din Paris), în ultima vreme călătorii nu mai sunt obligați să stea în noroi, ca urmare a unor asfaltări recente. Însă mai sunt locuri unde trebuie procedat așa, cum ar fi stația de la Dedeman, pe Șoseaua Baldovinești și nu numai. Așa cum există și stații, inclusiv de tramvai, fără coșuri de gunoi, ori cu bălării în jur. Așa-numitele stații smart, anti-vandalism, montate recent pe Calea Călărașilor și Calea Galați, sunt deocamdată prea puține pentru a conta la modul general...
Dacă e să luăm în discuție și indicatoarele din stații, se poate observa că multe sunt amplasate fără nicio noimă, ceea ce este de neacceptat, chiar derutant și pentru călătorii brăileni: în vegetația unor copaci (complet sau parțial obturate/camuflate), sub copertinele metalice, în dosul unor stâlpi sau la polul opus față de afișajele electronice. Unele sunt chiar în spatele unor stâlpi (ex. la fosta baie comunală de pe bulevardul Cuza), ori deteriorate (ilizibile) din cauza intemperiilor și ruginei. Altele sunt îndoite sau imposibil de citit, fiind șterse, ruginite sau mâzgălite cu graffiti. Cele mai multe dintre asemenea ipostaze nedorite sunt pe Str. Comuna din Paris din Chercea, dar și pe străzi din Pisc și Brăilița, ori pe Buzăului, Vizirului, Calea Galați sau chiar în plin centrul Brăilei. Incredibil, dar unele indicatoare pot fi scoase la lumină doar cu maceta, dând crengile la o parte...
De asemenea, dai de indicatoare distruse, fixate la mare înălțime sau afișând existența unor trasee de ani de zile dispărute (liniile 6, 11,14 și 2 barat). Așa cum nu există indicatoare pentru unele trasee (13, la H. Botev).
Situațiile mai sus amintite se datorează celor cu răspunderi în domeniu (nu doar Braicar) și care nu se pun în situația călătorilor brăileni sau a celor aflați în trecere prin orașul nostru. Restul comentariilor vă aparțin...