Proiectul staţiei de epurare a Brăilei a intrat, oficial, în ultima lună de realizare. Potrivit contractului de execuţie, constructorii trebuie să finalizeze lucrările până la data de 30 septembrie 2011, în caz contrar urmând să fie penalizaţi pentru fiecare zi de întârziere. Primarul Aurel Simionescu s-a declarat optimist, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, spunând că sunt toate şansele ca grupul de firme "Passavant" Germania - "Yapi" Turcia să termine lucrările de execuţie până la 30 septembrie. "După această dată, vor mai rămâne de executat anumite probe, dar staţia se va afla în stare de funcţionare" a spus Simionescu. Acesta a precizat că, în prezent, se lucrează la racorduri şi la definitivarea instalaţiei de automatizare. Mai sunt, însă, de pus la punct şi alte aspecte, cum ar fi repararea drumului pietruit care leagă staţia de municipiu, prin cartierul Pisc. Pe acest drum vor circula, spre groapa de gunoi, camioanele încărcate cu reziduurile uscate rezultate din decantarea apelor uzate intrate în staţia de epurare.
Primarul Simionescu a declarat că, după ce va fi dată în funcţiune, staţia de epurare a Brăilei va fi singurul obiectiv de acest gen existent pe porţiunea românească a Dunării. Brăila este, astfel, primul oraş ce se aliniază normelor de mediu europene care, din 2019 nu vor mai permite deversarea de ape uzate în fluvii şi râuri.
După cum v-am mai informat, staţia de epurare ar fi trebuit să fie gata la Brăila încă din anul 2008. Lucrările trebuiau începute în 2006, însă firma care a câştigat contractul atunci, "Termomecanica" Italia, nu a reuşit să facă nici măcar fundaţia construcţiei. După doi ani de tergiversări, "Termomecanica" a pierdut contractul. S-a organizat o nouă licitaţie, câştigată de data aceasta de consorţiul format din firma turcească "Yapi" şi firma germană "Passavant". Totodată, s-a fixat un nou termen limită: finalul anului 2010. "Yapi" se obliga să construiască, până în decembrie 2010 staţia, cu anexele aferente, iar "Passavant" urma să o doteze cu echipamentele necesare. Turcii de la "Yapi" au început lucrările în vara anului 2009 şi păreau destul de decişi să recupereze întârzierea provocată de "Termomecanica". După câteva luni, însă, ritmul de lucru a început să scadă considerabil. A devenit evident că "Yapi" se confruntă cu serioase dificultăţi financiare, fapt ce se reflecta în situaţia şantierului de la Brăila. În acest context, autorităţile locale au cerut ca la conducerea consorţiului să treacă nemţii de la "Passavant", care puteau asigura o relaţie mult mai bună cu finanţatorii proiectului. Rocada s-a făcut în luna august 2010, iar din acel moment lucrurile s-au schimbat radical pe şantier. Germanii au reorganizat rapid lucrurile, astfel că au reuşit să facă într-un an ce nu au făcut italienii şi turcii în cinci. Realizarea staţiei de epurare a costat aproape 50 milioane de euro, bani obţinuţi prin finanţare europeană nerambursabilă, dar şi prin finanţare de la bugetul de stat.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.