La minus 5, minus 6 grade Celsius, sătenii din localitatea brăileană Stăncuţa, autorităţile şi oamenii legii de la Postul de poliţie au avut o misiune grea, zilele trecute. Nu mai puţin de trei accidente rutiere cu maşini de mare tonaj s-au produs între satele Cuza Vodă şi Spiru Haret, în apropierea curbei şi a podului de la intrarea în localitate, unde, potrivit oamenilor legii, pe timp de noapte, carosabilul a fost acoperit cu o pojghiţă de gheaţă ce a pus la încercare abilităţile multor şoferi.
Un prim eveniment s-a produs vineri noaptea, când o autoutilitară s-a prăvălit în râul Călmăţui, tocmai fiindcă şoferul n-a ţinut cont de condiţiile de trafic, curbă periculoasă, şi nici de acelea meteo. Nimeni nu a fost rănit, motiv pentru care accidentul nu a fost înregistrat la Poliţie, deşi poliţiştii s-au mobilizat alături de autorităţi să intervină pentru a scoate mastodontul din albia Călmăţuiului.
"Am mai avut două accidente asemănătoare, tot la curba de la Cuza Vodă, unde şoferii nu ţin cont de semnele de circulaţie şi în loc să meargă cu atenţie, cu 50, 60 de kilometri la oră, merg cu 80, 100 de kilometri. Toată noaptea de duminică spre luni am avut de lucru din cauza acestor şoferi. A fost o dubă care a ieşit de pe carosabil, s-a răsturnat într-o parte, dar şi o autoutilitară încărcată cu carcase de porc care a ieşit în afara părţii carosabile. Abia luni pe la ora prânzului am reuşit să descărcăm carcasele într-o altă maşină şi să scoatem - cu o macara mare de la Electrica - autoutilitara respectivă", ne-a relatat Nicu Turcu, primarul comunei Stăncuţa.
Şoferii, traşi de mânecă
Accidentele nu s-au soldat cu victime, motiv pentru care acestea nu au fost înregistrate în scriptele Poliţiei, deşi oamenii legii din comună au muncit cot la cot cu localnicii şi autorităţile pentru ca situaţia să revină la normal.
Potrivit poliţiei, primul eveniment din noaptea de duminică spre luni a avut loc în jurul orelor 2.00. O dubiţă care tracta o maşină pe care şoferul o ducea în Bulgaria pentru a o înmatricula a ieşit în afara părţii carosabile şi după câteva ore de eforturi susţinute, la faţa locului deplasându-se şi viceprimarul, cu ajutorul unui tractor, s-a reuşit scoaterea acesteia din şanţ şi repunerea pe roţi.
Al doilea eveniment s-a produs în jurul orelor 4.30, în aceeaşi zonă. "Din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de drum, o izotermă care venea de la Iaşi şi se deplasa spre Metro Constanţa s-a răsturnat pe o parte, iar un sens de mers a fost blocat până luni în jurul orelor 13.00, când s-a reuşit repunerea izotermei pe roţi cu ajutorul unei macarale de peste 7 tone. Marfa a fost descărcată într-o altă maşină. La operaţiune au participat atât autorităţile, inclusiv primarul, cât şi localnicii şi poliţiştii. Aceştia din urmă au dirijat traficul în zonă, dat fiind faptul că pe sensul de mers ce rămăsese circulabil, camioanele şi celelalte maşini de mare tonaj puteau trece cu dificultate", ne-a declarat inspector principal de poliţie Jenel Şogor, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila.
Cu acest prilej, deşi nu au fost responsabilizaţi de către autorităţi pentru neglijenţa în conducere, ci doar de către angajatori, şoferii sunt avertizaţi să ţină cont de condiţiile meteo şi de starea carosabilului atunci când calcă pedala de acceleraţie, să folosească frâna de motor şi să ruleze cu viteza a doua în curbe şi viraje periculoase, atât cât să stăpânească maşina, mai ales atunci când transportă marfă, iar tonajul maşinii nu permite manevre salvatoare.
În plus, oricât de bune ar fi drumurile, într-o curbă ca aceea de la Cuza Vodă, în urcare de pe pod, nu este posibil să rulezi cu peste 50 de kilometri la oră, nici măcar în condiţii de drum "la negru" darămite atunci când afară sunt minus 5, 6 grade Celsius, iar pe carosabil există condiţii favorabile formării poleiului.