Ministerul Sănătăţii va crea cadrul legislativ necesar pentru implementarea şi în sistemul sanitar a managementului corporatist, a anunţat ministrul Attila Cseke. Astfel, 3-4 spitale vor putea fi conduse de către un manager sau de o firmă de management specializată.
Pe de altă parte, spitalele se vor putea grupa prin comasare, în scopul utilizării eficiente a resurselor materiale şi umane, pentru acordarea unor servicii medicale de calitate, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă, aflat în dezbatere publică până pe 29 ianuarie. Comasarea ar urma să se facă pe criterii teritoriale şi în funcţie de distanţă, precum şi în funcţie de specificul serviciilor de sănătate acordate, se mai arată în proiectul de OU ce vizează modificarea şi completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicat pe site-ul Ministerului Sănătăţii. "În funcţie de competenţe, spitalele pot fi clasificate pe categorii. Criteriile în funcţie de care se face clasificarea se aprobă prin ordin al ministrului Sănătăţii. Structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor pentru spitalele publice al căror management a fost transferat, potrivit legii, către autorităţile administraţiei publice locale, se aprobă prin hotărâre a Consiliului General al Muncipiului Bucureşti, respectiv a consiliilor locale, la propunerea managerului, cu avizul conform al Ministerului Sănătăţii", se precizează în acelaşi proiect. Managerul, persoană fizică sau juridică, ar urma să încheie contract de management cu Ministerul Sănătăţii, cu ministerele, respectiv instituţiile cu reţea sanitară proprie, cu autorităţile administraţiei publice locale, după caz, pe o perioadă de maximum trei ani, se mai arată în proiect.
Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza criteriilor de performanţă stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii. La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului. Ministrul Sănătăţii, ministrul de resort sau autorităţile administraţiei publice locale, după caz, numeşte prin act administrativ un manager interimar până la ocuparea prin concurs a postului de manager.