Indiferent de aceste topuri, criticii au fost de acord cu faptul ca anul 2005 a fost unul mediocru. Doina Papp aprecia la rindul sau: "cred ca teatrul romanesc de azi exista intre citeva exceptii si multa maculatura. Ii lipseste, ca sa zic asa, clasa de mijloc, adica profesionalismul, stiinta lucrului bine facut. A fost un an in care am asistat la prea multe ifose si putine evenimente adevarate". In toata aceasta lume destul de tulbure a teatrului din 2005, criticul Cristina Rusiecki a reusit sa distinga "un Radu Afrim in forma extraordinara, schimbat de la un spectacol la altul. De la "Plaja" traditionala de anul trecut la "Adam Geist", "Plastilina" si "Cheek to Cheek": altfel de fiecare data".
Unii dintre actorii si regizorii care colaboreaza la Braila s-au remarcat in aceste topuri, dar pe alte scene. Actorul Marius Manole, nominalizat de doi critici, Alice Georgescu si Doina Papp, pentru rolul din "Inima de ciine" in regia lui Yuriy Kordonsky, de la Teatrul National "I.L.Caragiale" Bucuresti, poate fi vazut la Braila in "Drept ca o linie" si in "Plaja". Regizorul Radu Afrim, remarcat de Alice Georgescu si Cristina Rusiecki si pentru spectacolele: "Plastilina" de la Teatrul "Toma Caragiu" din Ploiesti si "Cheek to Cheek" de la Teatrul "Nottara", Bucuresti, a semnat la Braila spectacolele "Plaja" si Adam Geist". Coregraful Andras Lorant, evidentiat de criticul Radu Tuculescu pentru spectacolul "Acea zi de vineri. August-1982" dupa Patrick Suskind, montat la Teatrul "Andrei Muresanu", Sfintu Gheorghe, a semnat coregrafia mai multor spectacole de la Braila precum "Madame de Sade", "Adam Geist", dar a si regizat spectacolul de teatru-dans "Hans".