• este vorba despre mai multe proiecte derulate de Agenţia Naţională Antidrog, prin Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Brăila, care continuă şi în acest an şcolar implementarea proiectelor naţionale de prevenire a consumului de droguri în rândul populaţiei preşcolare şi şcolare
Copiii şi adolescenţii din mai multe unităţi de învăţământ din Brăila vor lua lecţii de la specialiştii Antidrog. Prin mai multe proiecte adresate fiecărei categorii de vârstă în parte, aceştia vor promova în şcoli şi grădiniţe un stil de viaţă sănătos, din care să nu lipsească comportamentul alimentar corect, igiena, mişcarea şi atitudinea tolerantă şi preventivă. În linii mari, este vorba despre 6 proiecte naţionale antidrog care vizează atât preşcolarii, şcolarii mici din învăţământul primar, gimnazial, cât şi liceenii, menite să atragă atenţia asupra consumului de droguri, din păcate o tentaţie tot mai mare în rândul tinerilor, inconştienţi de riscurile la care se supun. “Cu toţii ştim că o educaţie solidă începe încă de la cele mai fragede vârste. În domeniul prevenirii consumului de droguri este mai important şi mai eficient să vorbeşti despre încredere, stimă de sine, gestionarea emoţiilor, stil de viaţă sănătos, decât despre droguri în sine”, a explicat Olga Condrat, psiholog Antidrog Brăila. Astfel, din oferta educaţională fac parte următoarele proiecte: “Cum să creştem sănătoşi”,”ABC-ul emoţiilor”, “Necenzurat” , “Fred goes net”, “Mesajul meu antidrog”, “Eu şi copilul meu”.
Să le luăm pe rând: “Cum să creştem sănătoşi” este un proiect ce presupune formarea unor deprinderi de viaţă sănătoasă în rândul copiilor de vârstă preşcolară (grădiniţă, grupa mare) şi şcolară mică (clasa pregătitoare), punând accent pe importanţa adoptării unui stil de viaţă sănătos cu alimentaţie, igienă, mişcare, a comportamentelor sănătoase fără fum de tigară, alcool şi medicamente fără prescripţie medicală şi a modalităţilor adecvate de rezolvare a conflictelor fără violenţă şi de luare a deciziilor. Un alt proiect promovat în unităţile de învăţământ va fi “ABC-ul emoţiilor”, care se doreşte a fi un formator al abilităţilor emoţionale, deosebit de importante, în opinia specialiştilor Antidrog, în prevenirea consumului de substanţe interzise, în rândul elevilor de clasa a I-a şi a II-a. Un alt proiect despre care se va vorbi în şcoli este „Necenzurat”. Acesta se adresează elevilor din clasele a VI-a şi a VII-a, dar şi părinţilor şi urmăreşte asimilarea unei conduite necesare luării unor decizii informate, corecte şi responsabile în privinţa tentanţiilor nocive din jurul nostru. De asemenea, din seria informărilor anuale mai face parte şi proiectul „Fred goes net”. Acesta constă într-un interviu iniţial şi o activitate de grup de 8 ore (Cursul FRED), adresându-se elevilor care deja au experimentat consumul de droguri, în vederea reflectării asupra propriului comportament de consum şi asupra situaţiilor care conduc la acest comportament şi confruntării consumatorilor începători de droguri cu limitele personale. De menţionat mai sunt şi proiectele “Mesajul meu antidrog” şi “Eu şi copilul meu”, prin care specialiştii Antidrog urmăresc atât dezvoltarea unor atitudini şi practici de viaţă sănătoase pentru elevii din învăţământul gimnazial şi liceal, prin implicarea în activităţi artistice şi sportive ca alternativă la consumul de droguri. Însă pentru ca aceste proiecte să-şi atingă scopul, este nevoie de mai mult. Nu doar de proiecte anuale şi nu doar implicarea specialiştilor Antidrog.