Mai precis, asa cum a explicat Ichim, este vorba despre un amestec de lianti moleculari, bitum si criblura: "Drumurile de pamint au aparut ca o necesitate militara a armatei americane, de a se misca rapid, in forta, pe terenuri necunoscute. Ca sa construiesti un aeroport in jungla costa zeci de milioane de dolari si dura ani. Un savant a descoperit ca e mult mai dificil sa distrugi un cuib de termite decit o constructie similara din beton, asta deoarece cuibul era facut dintr-o argila si un liant, niste enzime secretate de furnici. Asa ca au creat aceste enzime sintetic si au pus in aplicare aceasta formula de asfaltare". Ichim a mai adaugat ca daca formula clasica de a construi un drum costa in jur de 150.000 - 200.000 de euro/km iar un km se face intr-o luna, formula ce utilizeaza liantii moleculari costa in jur de 70.000 de euro/km, iar un km se face intr-o zi. "Se utilizeaza terenul aflat la dispozitie. Se ia pamintul pe o adincime de 20 de cm, se farimiteaza, se stropeste cu o solutie cu liant molecular, se compacteaza, se lasa 72 de ore, dupa aia e suficient de legat ca sa reziste la orice tasari. Apoi i se da bitum si criblura, arata ca asfaltul, dureaza cel putin 10 ani, iar garantia e de 5 ani", a mai explicat Ichim. La rindul sau, Sterian s-a aratat de parere ca metoda nu a fost folosita pina acum in Braila deoarece ar fi contravenit intereselor constructorilor de drumuri, patronilor fabricilor de ciment sau ai carierelor de piatra.
Solutie eficienta, rapida si ieftina de reabilitare a retelei de drumuri judetene si comunale
Mai precis, asa cum a explicat Ichim, este vorba despre un amestec de lianti moleculari, bitum si criblura: "Drumurile de pamint au aparut ca o necesitate militara a armatei americane, de a se misca rapid, in forta, pe terenuri necunoscute. Ca sa construiesti un aeroport in jungla costa zeci de milioane de dolari si dura ani. Un savant a descoperit ca e mult mai dificil sa distrugi un cuib de termite decit o constructie similara din beton, asta deoarece cuibul era facut dintr-o argila si un liant, niste enzime secretate de furnici. Asa ca au creat aceste enzime sintetic si au pus in aplicare aceasta formula de asfaltare". Ichim a mai adaugat ca daca formula clasica de a construi un drum costa in jur de 150.000 - 200.000 de euro/km iar un km se face intr-o luna, formula ce utilizeaza liantii moleculari costa in jur de 70.000 de euro/km, iar un km se face intr-o zi. "Se utilizeaza terenul aflat la dispozitie. Se ia pamintul pe o adincime de 20 de cm, se farimiteaza, se stropeste cu o solutie cu liant molecular, se compacteaza, se lasa 72 de ore, dupa aia e suficient de legat ca sa reziste la orice tasari. Apoi i se da bitum si criblura, arata ca asfaltul, dureaza cel putin 10 ani, iar garantia e de 5 ani", a mai explicat Ichim. La rindul sau, Sterian s-a aratat de parere ca metoda nu a fost folosita pina acum in Braila deoarece ar fi contravenit intereselor constructorilor de drumuri, patronilor fabricilor de ciment sau ai carierelor de piatra.