"Autoritatea Metropolitană de Transport va fi creată în subordinea MTI şi luăm în calcul unificarea sistemelor de taxare. Ministerul Tranporturilor va investi în partea de infrastructură metrou, iar primăria rămâne pe partea de RATB", a explicat ministrul transporturilor, Anca Boagiu.
Aceasta a precizat că există mai multe proiecte incluse în politicile ministerului pentru dezvoltarea metroului.
"Pentru bucureşteni a început modernizarea instalaţiilor electrice la magistralele 1, 2 şi 3, care vor avea termen de finalizare în august 2012. De asemenea, anul acesta, în decembrie, se vor finaliza şi lucrările de modernizare pentru persoanele cu dizabilităţi. Magistrala 4 Gara Nord-Laminorul va fi pusă în funcţiune în iunie anul acesta. Pentru tronsonul Universitate-Pantelimon se încearcă obţinerea unui împrumut de la BEI şi finalizarea lucrărilor în 2016", a mai spus Boagiu.
Totodată, ministrul a precizat că valoarea totală a proiectului magistralei 5 va fi de 1,7 miliarde euro.
"Pentru magistrala 6, care va ajunge până la Aeroportul Otopeni, estimăm ca procedurile de consultanţă şi proiectare să fie gata în iulie 2011 şi va fi realizată printr-o finanţare a Băncii Japoneze, contract cu o valoare totală de un miliard euro. Printre proiectele de parteneriat public-privat intră magistrala 7 Bragadiru-Voluntari, urmând ca depunerea ofertelor să se realizeze în martie 2011. Magistrala 5 va fi dotată, odată cu finalizarea, cu 21 de trenuri noi în 2013. Alte 16 trenuri noi vor fi introduse pe magistralele 1 şi 4 în 2011", a adăugat Boagiu.