Denumit "Închidere Inelul Median de Circulaţie la Zona Nord/Autostrada Urbană-tronson Lacul Morii-Şoseaua Colentina", obiectivul este prevăzut să aibă o lungime a căii rutiere de 13,15 kilometri, cu scopul de fluidizare a traficului.
Finanţarea se va face din alocaţii bugetare şi/sau din alte fonduri legal constituite cu această destinaţie, se arăta în proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Din costurile totale ale proiectului de infrastructură, 233,3 milioane de euro sunt prevăzuţi pentru obţinerea şi amenajarea terenului, 57,7 milioane de euro - pentru proiectare şi asistenţă tehnică, iar 1,1 miliarde de euro - pentru realizarea propriu-zisă a lucrărilor.
Cea mai scumpă lucrare din proiectul autostrăzii suspendate, estimată la 603 milioane de euro, este obiectivul Poligrafiei-Aerogării, care va consta în construirea a două tuneluri, câte unul pe sens, pe sub parcul Herăstrău.
Indicatorii au mai fost respinşi o dată de majoritatea din CGMB, formată din consilierii de la PDL, PRM şi PNG, pe motiv că detaliile proiectului nu le-au fost prezentate acestora în timp util.
Primarul general Sorin Oprescu a precizat că obiectivul de infrastructură ar urma să fie realizat printr-un parteneriat public-privat cu Shanghai Group din China, iar o parte a costurilor ar putea fi acoperită printr-o taxă pentru şoferii bucureşteni.