De asemenea, mai puţin de o treime din companiile din categoria IMM-urilor utilizează tichetele de masă şi cadou.
Per ansamblu, 47% din totalul salariaţilor din România beneficiază de tichete, rspectiv sub două milioane de persoane.
"Pe baza acestor date, având în vedere totalul de 4,2 milioane de angajaţi existenţi în România, din care aproximativ 1,5 milioane nu au dreptul la tichete (fiind bugetari) şi 1,9 milioane au deja astfel de bonuri, experţii Golden Mind&Spirit au ajuns la concluzia că există un potenţial de creştere echivalent cu 800.000 de salariaţi. Mergând mai departe, dacă fiecare dintre aceşti salariaţi ar primi, în medie, 21 de tichete de masă lunar, potenţialul de creştere al pieţei tichetelor ajunge la cel puţin 16,8 milioane de tichete emise lunar", se arată în analiza Golden Mind&Spirit.
Compania estimează că, la valoarea nominală de 9 lei a unui tichet, "golul" din această piaţă se ridică la peste 151 milioane de lei.
Principalul motiv pentru care companiile nu acordă tichete îl reprezintă situaţia financiară dificilă cu care acestea se confruntă, astfel că 51% renunţă din această cauză. Cu toate acestea, 20% din companii nu sunt de fapt familiarizate cu serviciul tichetelor, potrivit analizei.
"Există, de asemenea, o disproporţie între companiile mari şi medii pe de o parte, care sunt principalii utilizatori ai sistemului de tichete, şi firmele mici care îl utilizează mult mai puţin. Firmele mici au însă la fel de multe avantaje din utilizarea tichetelor de masă ca şi companiile mai mari. Un alt aspect care trebuie avut în vedere este cel legat de valoarea nominală a unui tichet de masă, care este în prezent de 9 lei şi care nu poate asigura o masă de prânz, aşa cum rezultă şi dintr-un studiu al Institutului de Economie Naţională din cadrul Academiei Române. Pentru a ţine cont de inflaţie şi de costul crescut al alimentelor, valoarea unui tichet ar trebui să fie de 12 lei", susțin analiștii Golden Mind&Spirit.