Simulările județene pentru Evaluare și Bac. Rezultate mai slabe ca anul trecut | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Simulările județene pentru Evaluare și Bac. Rezultate mai slabe ca anul trecut

• în perioada 11 - 13 decembrie, ISJ Brăila a organizat simulările județene pentru Evaluarea Națională și Examenul Național de Bacalaureat • la simulările pentru Evaluarea Națională au fost înscriși 2.378 de elevi, iar la Bacalaureat 1.979 de elevi din cele două forme de învățământ (zi și seral) • rezultatele nu sunt încurajatoare, mai ales la matematică și biologie • la Limba Română, chiar dacă procentul de promovabilitate a fost mai ridicat, per ansamblu rezultatele sunt mai slabe decât cele obținute la simulările județene de anul trecut

 

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila a organizat, în perioada 11-13 decembrie 2024, simulările județene pentru Evaluarea Națională și Examenul Național de Bacalaureat, cu scopul de a evalua pregătirea elevilor și de a identifica zonele care necesită îmbunătățiri. Aceste simulări au reprezentat un punct important în pregătirea elevilor pentru examenele finale din vara anului 2025, oferind totodată o oportunitate de analiză comparativă cu rezultatele obținute în anul antertior.

 

Rezultatele simulării Evaluării Naționale 2024

Astfel, avem 49% promovabilitatea la matematică, pentru al doilea an consecutiv. Și anul trecut, elevii au pornit cu stângul la matematică, aceștia obținând rezultate slabe la prima simulare. Potrivit datelor centralizate și comunicate de ISJ Brăila, la simularea Evaluării Naționale la clasa a VIII-a au fost așteptați 2.378 elevi, însă doar 2.123 au susținut proba la matematică. Dintre aceștia, 1.065 de elevi au luat note sub 5, ceea ce înseamnă o promovabilitate (note peste 5) de 49,84%. Puțini sunt cei care au reușit să obțină note mari: 106 față de anul trecut când s-au obținut 157 note între 8 și 8,99; 60 de note între 9 și 9,99 față de anul trecut când s-au obținut 86. În schimb, numărul de note de 10 a fost de 6 față de două obținute în anul anterior.

Rezultatele sunt mai bune la simularea probei de limba și literatura română dacă le raportăm la rezultatele de la matematică, însă mai puțin bune dacă ținem cont de rezultatele obținute anul trecut la această materie, promovabilitatea fiind de 67,95% față de 75,90% în anul anterior. La probă au participat 2.137 de elevi din totalul de 2.378, fiind obținute 261 de note între  8 și 8,99, față de 391 înregistrate în anul anterior și 106 note între între 9 și 9,99, față de 237 obținute în anul trecut. Nu a fost înregistrată nicio notă de 10, față de anul trecut când s-au luat patru note de 10.

 

Rezultatele simulării Bacalaureatului 2024

În ceea ce privește simularea Bacalaureatului, la proba de limba și literatura română rezultatele arată o promovabilitate de 79,25% față de 81,99% cât a fost anul trecut. Au fost așteptați 1.979 de elevi, fiind prezenți 1.441 de elevi. Față de anul precedent, când s-au obținut 11 note de 10, la această simulare doar trei elevi au reușit să obțină nota maximă.

La proba obligatorie a profilului, diferențele între rezultate sunt semnificative. La matematică, doar 42,7% dintre cei 843 de elevi prezenți au promovat, iar o singură lucrare a obținut nota 10, indicând o scădere a performanțelor comparativ cu anul trecut. La Istorie, 78,6% dintre elevi au obținut note peste 5, iar o lucrare a fost notată cu 10, procentajul fiind în ușoară creștere față de anul anterior.

Rezultatele probei la alegere a  profilului au variat considerabil în funcție de disciplină, astfel: cele mai bune rezultate au fost înregistrate la chimie, chiar dacă nu s-au înregistrat note de 10. Rata promovabilității a fost de 88,42%, urmată de  informatică, cu un procentaj de promovabilitate de  82,2% , obiect la care au fost obținute și două note maxime. La fizică, chiar dacă nu au fost obținute note de zece,  s-a înregistrat totuși un procentaj bun de promovabilitate, 76,1%, cu o prezență de 366 de elevi. Disciplina socio-umane (Logică, comunicare și argumentare, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie) cu o singură notă de zece, a înregistrat o promovabilitate de 66,9%. Cele mai slabe rezultate au fost însă înregistrate la anatomie, unde din 134 de elevi prezenți doar 75 au reușit să obțină note peste 5, ceea ce înseamnă o rată a promovabilității de 55,9%. Rezultate dezastruoase au fost însă la biologia vegetală și animală unde dintr-un număr de 199 de elevi prezenți 137 au obținut note sub 5, ceea ce a însemnat că această disciplină a avut un procent de promovabilitate de 31,1%.

 

Analiză comparativă

Rezultatele simulărilor județene din 2024 indică o ușoară scădere a procentului de promovare la majoritatea disciplinelor comparativ cu anul trecut. În schimb, disciplinele precum Limba română și Istoria au menținut sau chiar au înregistrat o mică creștere a procentului de promovare. Numărul notelor de 10 a fost, de asemenea, în scădere, ceea ce sugerează o nevoie de intensificare a pregătirii pentru performanță.


Măsuri propuse de ISJ Brăila

În urma acestor rezultate, Inspectoratul Școlar Județean Brăila propune măsuri precum: organizarea de ore suplimentare pentru disciplinele unde procentul de promovare este scăzut, crearea de programe speciale pentru elevii cu potențial de performanță, astfel încât să crească numărul notelor maxime, consilierea elevilor pentru a reduce nivelul de stres și a îmbunătăți capacitatea de concentrare în timpul examenelor.

Până la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat din vară, elevii brăileni vor mai trece prin două simulări esențiale: simularea națională, programată pentru luna martie, și o a doua simulare județeană, care, cel mai probabil, va avea loc în luna mai.
”Aceste etape intermediare oferă timp suficient pentru consolidarea cunoștințelor, elevii având șansa să-și îmbunătățească nivelul de pregătire, prin identificarea punctelor slabe și lucrul suplimentar la acestea; creșterea adaptării la condițiile de examen, simulările permițând familiarizarea cu structura subiectelor și gestionarea stresului asociat testărilor; o intervenție suplimentară, profesorii și părinții putând oferi sprijin direcționat pentru elevii care întâmpină dificultăți și nu în ultimul rând creșterea încrederii, progresele realizate între simulări pot spori motivația și încrederea elevilor în propriile forțe”, a subliniat reprezentantul ISJ Brăila.

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila își exprimă aprecierea pentru eforturile cadrelor didactice și elevilor, asigurând totodată sprijinul necesar pentru îmbunătățirea rezultatelor în 2025.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro