Oraşul Brăila a fost împânzit în ultimele săptămâni de zeci de bannere în care politicienii, dornici să adune voturi, zâmbesc larg şi anunţă proiecte. Deşi noua lege electorală le interzice candidaţilor să se mai promoveze cu bannere uriaşe, postere pe stâlpi, brichete şi pixuri printate, nu impune restricţii pentru perioada premergătoare alegerilor. Acest aspect l-a deranjat destul de tare pe primarul Aurel Simionescu, care a comentat, recent, subiectul. Acesta a catalogat noua Lege Electorală ca fiind proastă, susţinând că lasă loc pentru prea multe interpretări. "Asta este legea pe care am făcut-o noi (n.r. - Parlamentul). Din punctul meu de vedere, este o lege proastă. Iarăşi este la capitolul «interpretabil»... «Poate»... Am transferat o anumită zonă şi ne facem că nu înţelegem că dacă nu scrie «votează» - că nu scrie asta pe niciun afiş -, înseamnă că nu ştie lumea că persoanele respective candidează. Iarăşi spun, facem nişte legi... cu tot respectul pentru cei care produc diverse tipuri de legi, dar de data asta este iarăşi o lege proastă. Nişte prevederi absolut interpretabile, discutabile. Şi se ridică întrebarea următoare: pe 5 mai intrăm în campania electorală, dau jos astea sau nu? Pentru că pe ele nu scrie «votează». Nu scrie nimic şi tot ce nu este interzis este permis. De exemplu, dacă eu, personal, închiriez 10 panouri şi îmi pun mesajul «Im the best!», dar nu îndemn lumea să mă voteze, care e problema? Atâta vreme cât lucrurile nu sunt aşezate, nu sunt reglate, o să fim unii peste alţii, aşa pur şi simplu, într-o discuţie perpetuă. Deja au la comisie, la Autoritatea Electorală, reclamaţii. Staţi să se aşeze Biroul o zi - două şi o să vedeţi reclamaţii şi la Biroul Electoral Judeţean", a afirmat Simionescu.
PSD are afişe pentru că o cere electoratul...
... a lăsat să se înţeleagă edilul-şef despre faptul că şi Marian Dragomir, candidatul PSD pentru Primăria Brăila, a ales să se promoveze în acest mod înainte de startul oficial al campaniei electorale. "Aţi văzut în oraş afişele. Există presiuni. Nu neapărat din partea candidatului, există presiune din partea electoratului nostru. Pentru că oamenii văd şi spun: «Domnule, ăştia şi-au pus 3 - 7 corturi cu x, y, z, dar noi? Râde lumea de noi!», deci apare presiunea asta din partea electoratului, care vrea să vadă. Că aşa s-a întâmplat şi cu bannerele, cu afişele şi toate astea. (...) Adică nu poţi să acuzi neapărat nişte persoane, dar în cazul ăsta fiecare o să-şi pună. Şi o să mai apară, evident. Staţi că încă nu s-a terminat precampania, cum zicem noi", a mai adăugat Simionescu.
Contactat ulterior pe aceeaşi temă de redactorii "Obiectiv - Vocea Brăilei" şi întrebat în ce măsură candidaţii respectă regulamentul adoptat în 2014 de CLM Brăila, privind publicitatea stradală, Simionescu a punctat că aceştia au subînchiriat spaţiile publicitare deja existente ale unor agenţi economici. Acesta a ţinut să sublinieze că bannerele electorale nu fac obiectul regulilor impuse de acel regulament. "Regulamentul se referă la cele care se plantează, să spunem. Cele care sunt montate prin oraş au acest statut de închiriere, concesionare, cum au fost ele luate în diverse momente. Cetăţeanul care deţine panourile plăteşte o chirie municipalităţii, indiferent ce pune pe panouri. Nu are voie să pună chestii indecente şi alte minuni. Dar ca bannere fiecare îşi pune ce vrea", a conchis sursa citată.
Precizăm că noua Lege Electorală prevede pentru prima oară că se vor deconta de la stat cheltuielile din campanie ale partidelor care obţin peste 3% în alegeri.