La conducerea Asociaţiei de Locatari Brăila este acum dl. Aurel Simionescu. El a fost votat cu entuziasm de mare parte dintre locatari, deci este legitim să reprezinte interesele asociaţiei din care, de pildă, fac şi eu parte. Iar problema mea şi nu numai a mea, printre multe altele, este că nu am unde să îmi parchez maşina în oraş. Altfel spus, nu sunt suficiente locuri de parcare, lucru pe care îl ştiu până şi nenăscuţii din maternitate. Evident, şi primarul Simionescu cunoaşte acest aspect, aşa că de ceva vreme a început să lucreze pentru remedierea problemei sau "pentru combaterea fenomenului", cum ar spune miliţienii din Poliţia Brăila.
După ce s-a străduit să construiască 3,5 locuri de parcare în tot municipiul Brăila, dl. Simionescu a simţit că îl strânge oraşul. Pur şi simplu, Brăila părea mult mai mică, nici măcar el, primul ales al cetăţenilor, nu avea pe unde să mai păşească. Aşa că a fost nevoit să renunţe la construirea de parcări, pentru a nu îngusta oraşul, îmbolnăvindu-i pe brăileni de claustrofobie. Da, dar problema parcărilor trebuia cumva rezolvată. După o nouă analiză la fel de riguroasă a fenomenului, dl. primar Simionescu a găsit încă o dată o soluţie, semn că oamenii nu au greşit atunci când l-au ales de primar. Soluţia propusă de dl. Simionescu (voalat, nu pe şleau!) este pe cât de simplă, pe-atât de eficientă şi are două componente. Astfel, în prima fază, brăilenii trebuie să înceteze să îşi mai cumpere autoturisme. Pur şi simplu, nu mai încap alte maşini în Brăila. Dacă am înţeles eu bine, se are în vedere adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local prin care cei care, totuşi, se vor încăpăţâna să achiziţioneze pe viitor autoturisme să plătească o taxă la bugetul local echivalentă cu de patru ori valoarea maşinii (la preţul ei de catalog). Altfel spus, dacă apari pe Călăraşi cu un BMW X6, chit că este SH din Germania, plăteşti matale la primărie 240.000 de euro, aproximativ de patru ori mai mult decât costă o astfel de maşină de teren.
O să mă întrebaţi: bun, şi oamenii care vor, totuşi, să îşi cumpere maşină, căci au nevoie să se deplaseze de colo-colo, ce vor face? Simplu: va trebui să cumpere din cele înmatriculate în Brăila, care există deja pe piaţă. Dacă nu găsesc de cumpărat, asta este: înseamnă ori că au ghinion, ori că sunt făcuţi pentru a merge cu autobuzul.
Apropo de autobuz, a doua componentă a soluţiei propuse de dl. primar Simionescu face un apel clar la brăileni pentru a-şi lăsa acasă maşinile, să nu mai aglomereze aiurea puţinele locuri de parcare din Brăila. Cică există destule autobuze, tramvaie, maxi-taxi, ca să nu mai zic de operatorii de taxi. În plus, pare a argumenta dl. primar Simionescu, pentru ce să mergi la serviciu cu maşina ta proprietate personală, când poţi să iei liniştit autobuzul preţ de 3 staţii, că mai mult nu faci până la locul de muncă? În felul acesta nici nu te mai stresezi cu locul de parcare, nici nu mai consumi benzină, nu mai ai nevoie de RCA, de Casco, ca să nu mai zic că nici nu mai uzezi cauciucurile la maşină. Evident, astea fiind spuse, o să îl întrebaţi pe dl. Simionescu: bre n-auzi, şi-atunci la ce bun să mai am maşină, dacă merg cu autobuzul? Şi parcă îl văd pe dl. primar Simionescu răspunzând pe un ton cât se poate de calm: "Păi ce, te-am pus eu să îţi iei maşină?" Hai, mă, c-am glumit, nu există pe rol, ca să zic aşa, nicio hotărâre de CLM de soiul ăsta, da' este c-ar fi posibil?