Membrii mini-parlamentului local au aprobat, în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CLM Brăila, criteriile, procedurile şi tipul de atribuţii pentru un viitor city manager. Mai exact, este vorba despre Administratorul Public, un nou post administrativ, de ale cărui servicii se va putea bucura viitorul primar al oraşului. Conform proiectului aprobat de consilieri, viitorul city manager va lucra direct sub primar şi în funcţie de delegările stabilite de şeful municipiului va putea prelua o mare parte dintre atribuţiile acestuia sau ale viceprimarilor, inclusiv cea de ordonator de credite. Tot din documentul amintit aflăm că Administratorul Public va trebui să aibă cetăţenie română sau a altor state membre ale Uniunii Europene, dar cu domiciliul în România; să cunoască limba română; să aibă vârsta minimă reglementată de prevederile legale; capacitatea deplină de exerciţiu; o stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată printr-o adeverinţă medicală; condiţii de studii şi, după caz, vechime şi, poate cel mai important aspect, să nu fi fost condamnat definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, fals sau fapte de corupţie, a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, stare de incompatibilitate, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea. De asemenea, este musai ca viitorul city manager să aibă studii superioare, cu diplomă de licenţă în domeniile: management, economic, administrativ, juridic sau tehnic, o vechime de 10 ani, studii postuniversitare sau masterat în domeniul administraţiei publice şi o experienţă în funcţii de conducere de minim 5 ani. Mai trebuie subliniat că ocuparea postului se va face prin concurs, în conformitate cu prevederile legale, iar salariul de bază al acestuia va fi stabilit de viitorul edil-şef, însă nu va putea fi mai mic decât cel al secretarului sau mai mare decât indemnizaţia primarului.
Proiectul a fost aprobat în şedinţa ordinară cu 23 voturi "pentru" şi o abţinere din partea consilierului PND Simona Drăghincescu.
Simionescu: "Postul de city manager nu e pentru mine"
Primarul Aurel Simionescu a punctat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă că postul de city manager este binevenit din punctul său de vedere, cu precizarea că rămâne la latitudinea viitorului şef al urbei dacă va apela la acest serviciu sau nu. Mai mult, edilul-şef a ţinut să sublinieze că nu este interesat de nicio candidatură la viitoarele alegeri locale şi să adauge că postul de Administrator Public nu îi este adresat. "Nu e pentru mine. E pentru cine vrea să fie. Aşa cum am mai spus, postul de city manager este unul pe care eu îl consider necesar pentru viitor. Va rămâne la latitudinea executivului în sensul de primar, viceprimari, în ce măsură acest post va fi dedicat într-un fel oarecare, nu ca persoană, ci pentru anumite activităţi. El ar putea fi dedicat de exemplu, pentru proiectele viitoare europene, care înseamnă o ştiinţă în a le duce. Nu neapărat în a face proiecte, ci în a le obţine, a le susţine. Drumul Bucureştiului este unul simplu până ajungi acolo, dar când intri în oraş, lucrurile sunt mai complicate. Postul ar putea fi dedicat serviciilor publice care sunt din ce în ce mai solicitate de către cetăţeni şi mai complexe. De asemenea, postul de city manager ar putea fi dedicat unui alt tip de acţiuni, activităţi, de exemplu: reacţia şi răspunsul foarte rapid la solicitările cetăţenilor. Deci, o chestiune din asta de reacţie foarte rapidă. Eu primesc în fiecare zi, probabil 10 - 20 de e-mail-uri pe diverse probleme de la pomi, străzi, câini etc. Nu ai cum să reacţionezi foarte repede. Un astfel de om ar putea să reacţioneze!", a declarat Simionescu. De asemenea, sursa citată a mai afirmat că city managerul va trebui să fie un bun profesionist şi poate mai important să fie de încredere, "omul primarului". "Legea spune că i se poate delega să fie ordonator de credite. Mai ales dacă îi faci această delegare, vă daţi seama, categoric trebuie să fie un om implicat şi alături de primar. Acesta va lucra cu executivul. Ar trebui un om cu experienţă în administraţie", a mai adăugat Simionescu, cu precizarea că din punctul său de vedere primarul, ales prin vot politic trebuie să vină cu idei, însă executivul şi aparatul din subordine trebuie să le pună în aplicare şi să semneze pentru deciziile luate în acest sens.