• coordonatorul municipalei Pro România, Silviu Petrea, susţine că inspectoratele şcolare ar trebui desfiinţate • acesta a dat ca alternativă scenariul din Finlanda, unde există platforme informatice pentru a crea un „liman” între profesori şi minister • Petrea susţine că în România, inclusiv în Brăila, inspectoratele şcolare ajută doar anumite “personaje ieftine şi fără scrupule” să constrângă şi să îşi asigure interesele
Fostul deputat brăilean Silviu Dorin Petrea, în prezent coordonatorul organizaţiei municipale a Pro România, consideră că inspectoratele şcolare ar trebui desfiinţate. Acesta a emis, recent, un comunicat de presă în care a afirmat că aceste instituţii au devenit “armele de opresiune şi manipulare a cadrelor didactice”, aflate la dispoziţia unor “personaje submediocre”. Petrea a ţinut să puncteze că această situaţie este valabilă şi în Brăila, unde astfel de persoane “s-au tot perindat la conducere”. Pentru a-şi susţine afirmaţia, fostul parlamentar a dat ca exemplu Finlanda, precizând că este ţara numărul 1 în domeniul educaţiei, şi totuşi unde, conform rezultatelor şcolare din ultimii ani de la testele PISA, inspectoratele şcolare au fost desfiinţate, fiind înlocuite cu platforme informatice prin care toţi profesorii comunică direct cu reprezentanţii ministerului educaţiei.
“Fiecare dintre ei (n.r. - profesori) aducându-şi aportul la modernizarea continuă a sistemului educaţional şi la dezvoltarea şi adaptarea la realităţile sociale şi economice a elevilor. în România, şi mai ales în Brăila, din cauza unor personaje ieftine şi fără scrupule care se folosesc de puterea instituţiei şi a funcţiei, vremelnice de altfel..., să creeze presiune şi panică printre profesorii brăileni IşJ Brăila a devenit aşadar sperietoarea cadrelor didactice şi arma de constrângere a acestora de a susţine şi de a vota în cadrul alegerilor locale a unor dinozauri, mai mult sau mai puţin politici, care nu au alt scop în viaţa lor tristă decât să fie inspectori, general şi soldaţi, ai IşJ Brăila. Mai mult de atât, ce părinte riscă să nu voteze profesorul pregătitor al copilului său când, crede el, viitorul acestuia depinde de orele suplimentare efectuate pe bună dreptate sau nu. şi poate nu ştiaţi, în timp ce aplicaţia TIK TOK se vinde cu 75 de miliarde de euro, noi încă ne chinuim copiii, elevi ai claselor a 11-a şi a 12-a să înveţe integrale, şiruri şi matrici care nu au nicio aplicabilitatea în viaţa reală. Vom continua”, a declarat Petrea.