Mergi la conţinutul principal

Sfatul lui Dragomir pentru brăilenii buni-platnici, rămași fără apă potabilă la bloc

* primarul Marian Dragomir a abordat, recent, subiectul opririi de către Compania de Utilități Publice ”Dunărea” Brăila a furnizării apei potabile în cazul a două blocuri din cartierul Hipodrom, din pricina datoriilor prea mari * acesta a afirmat că este normal ca orice serviciu consumat să fie plătit * totuși, în privința locatarilor buni-platnici, care au de suferit incorect, din păcate, de pe urma unei asemenea măsuri drastice, edilul-șef a dorit să precizeze că acum este posibilă contractarea și contorizarea individuală, fără acordul celorlalți locatari

 

Edilul-șef Marian Dragomir susține că există o soluție pentru locatarii buni-platnici din Brăila care au rămas fără apă potabilă ca urmare a faptului că asociația de locatari din care fac parte a adunat datorii. Acesta a comentat, recent, subiectul legat de cele două blocuri P4 și O5 din cartierul Hipodrom cărora Compania de Utilități Publice (CUP) ”Dunărea” Brăila le-a oprit furnizarea apei potabile deoarece au datorii neachitate de peste 140.000 de lei. Potrivit lui Dragomir, ceea ce pot face locatarii care nu au datorii este să se contorizeze și să contracteze individual CUP ”Dunărea”.

”Nu vreau să fac foarte multe comentarii aici, dar știți că atunci când consumăm ceva trebuie să și plătim. Este valabil pentru energia electrică, pentru gaze, dar și pentru apă. Un serviciu consumat trebuie plătit. În principal, este treaba administratorilor să recupereze sumele respective sau să ia măsurile legale pentru a nu se acumula adatorii. În momentul în care asociațiile acumulează datorii foarte mari către CUP «Dunărea», acestea pot încheia un grafic de eșalonare pe care trebuie să îl respecte. Dacă nu respectă nici acest grafic, ajungem la acea măsură legală și dificilă prin care apa se restricționează sau se oprește, până când asociația de proprietari se duce și depune suma respectivă, a declarat Dragomir.

Totuși, primarul a ținut să explice pașii pe care cei care nu au datorii îi pot urma într-o astfel de situație.

”Sunt două aspecte. În primul rând, administratorul de la asociația respectivă nu și-a făcut treaba absolut deloc și a așteptat fără să ia nicio măsură ca la apartamentele respective să se acumuleze datorii în loc să îi dea în judecată. Varianta 2: deși se poate instala în momentul de față rețeaua separată pentru contorizarea individuală și contract individual de apă, foarte mulți dintre administratorii de blocuri au fost reticenți la această măsură, deoarece scapă lucrurile din mână. Cei care doresc să se contorizeze individual trebuie să aducă de la asociația de proprietari o adeverință prin care dânșii dovedesc că nu au pe apartamentul respectiv niciun fel de datorie la CUP «Dunărea». Apoi trebuie să își facă un proiect la o societate autorizată în acest sens pentru a-și trage coloană separată și a se branșa la apă fără a mai avea legătură cu asociația de proprietari. Din ce am înțeles și eu, și din ce s-a estimat, prețurile sunt aproximativ 3.000 lei pentru o astfel de lucrare. Nu se plătește la CUP «Dunărea», ci la societatea respectivă de proiectare, pentru întocmirea proiectului și a materialelor necesare construcției rețelei de apă, a explicat Dragomir.

Edilul-șef a precizat că în această sumă aproximativă de 3.000 lei ar intra proiectarea, materialele, dar și manopera. De asemenea, sursa citată a dorit să puncteze că nu dorește să se facă vreo confuzie cu această situație și cea a asociațiilor de proprietari care au montat apometre cu transmisie prin unde radio. Dragomir a punctat că și acolo oamenii au reclamat unele probleme, însă problema era că au făcut citirea defazat față de cea a CUP ”Dunărea”, de unde au apărut anumite diferențe.

”Deci soluția este cea în care vom avea cu toții contract individual la apă, la fel ca la energie electrică și gaze. Iar acest lucru în momentul de față se poate realiza. Lucrarea presupune ridicarea unei coloane magistrale de apă pe casa scării, de la care se pleacă la fiecare etaj cu o țeavă care duce la apartamentul respectiv. Dar repet, a existat o reticență în principal din cauza unor administratori. Spun că din partea unora, pentru că au fost și administratori care au demarat aceste proceduri. Dar cine contractează și contorizează individual nu va mai avea treabă cu administrația, va avea contract direct cu CUP «Dunărea». La fel ca la gaze și energie electrică”, a mai spus primarul.

 

Nu se mai ține cont de dorința întregii asociații de proprietari

Edilul-șef a recunoscut că deși în momentul în care au început discuțiile privind contorizarea și contractarea individuală s-a spus că este nevoie ca întreaga asociație de proprietari să fie de acord (fără excepție), lucrurile s-au schimbat în prezent.

”Am schimbat. S-a demonstrat că acea variantă nu era fezabilă, pentru că întotdeauna se găsea pe fiecare scară sau în fiecare bloc un Gică-contra. Să știți că la fel a fost și în situația contorizării de la CET, și încet-încet, cu toții am ajuns pe contorizare individuală și căldură prin centrală de apartament”, a declarat Dragomir.

Cât despre situațiile în care administratorii au fugit cu banii locatarilor, care s-au trezit că au datorii deși au plătit la timp, primarul a precizat că nu există altă soluție decăt să se adreseze Poliției sau Parchetului.

”Acestea sunt instituțiile care analizează și investighează fraudele de la asociațiile de proprietari. Dar administratorii sunt angajați de asociația de proprietari, iar președinții sunt aleși de proprietari și tot în puterea lor stă concedierea sau schimbarea. Primăria Municipiului Brăila are un serviciu cu doar doi angajați care poate să verifice doar modul de afișare al întreținerii la scara blocului și organizează periodic acele autorizări, testări pentru a deveni administrator al asociației de proprietari. Pentru fraude există instituții abilitate cu drept de control în acest sens”, a conchis Dragomir.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro