"Am supus dezbaterii un proiect lege pentru holdingul feroviar sau crearea unei societăţi care să înglobeze aceste societăţi distincte. Urmează ca sindicatele să spună punctul lor de vedere pe aceste două variante şi să fecem demers de iniţiativă legislativă. (...) Vrem eficientizarea activităţii, pentru că separarea nu a dus la eficentizare, ci la crearea de şefi, directoraşi", a spus Bota, precizând că acestea sunt variantele pe care PSD le are în vedere într-o viitoare guvernare.
Preşedintele Federaţiei mecanicilor de locomotivă, Iulian Măntescu, prezent la conferinţa lui Bota, a spus că PSD le-a propus un "parteneriat structurat", convenind ca în momentul venirii la putere a social-democraţilor "să nu mai procedeze ca în perioada 2001-2004", numind manageri cu interese în zona operatorilor privaţi.
"Prezenţa sindicaliştilor înseamnă solidarizare cu eventualele viitoare acţiuni de preotest. S-a ajuns în această situaţie ca urmare a unui management defectuos în mod deliberat, pentru a pune mâna pe activele căii ferate, cu structuri de personal redus, care să nu dea bătăi de cap celor care le vor prelua", a conchis Bota.