• de vineri, 8 noiembrie, vor fi puse în funcțiune semafoarele din intersecții • strada recent reabilitată și modernizată va dispune și de automate de trafic care vor permite controlul traficului în funcție de cerințele reale din intersecții • din cauza unor proceduri birocratice, va mai dura o perioadă până când se va relua și circulația tramvaielor pe Calea Galați
„Prin proiectul Modernizare transport electric Calea Galați, finanțat prin fonduri europene, a fost realizat un sistem modern de management al traficului pe cele 2 intersecții principale de pe tronsonul reabilitat”, transmite Primăria Brăila prin intermediul unui comunicat de presă în care se precizează că, pentru îmbunătățirea circulației rutiere pe Calea Galați au fost prevăzute următoarele lucrări la sistemul de semaforizare din zonă:
- Semaforizarea intersecției Calea Galați – Bulevardul Independenței;
- Semaforizarea intersecției Calea Galați – Strada Griviței;
- Introducerea semafoarelor pentru tramvaie;
- Introducerea sistemelor acustice pentru persoanele cu deficiențe de vedere;
- Introducerea sistemului de supraveghere video;
- Introducerea automatelor de trafic – controlul traficului în funcție de cerințele reale din intersecții.
Tot Primăria anunță că, începând cu data de 8 noiembrie a.c., se va pune în funcțiune acest sistem de management de trafic. Asta după ce a fost obținut Avizul Inspectoratului de Poliție Județean Brăila nr 2082704/20.10.2024 pentru implementarea sistemului de semaforizare și supraveghere pe Calea Galați.
Va mai dura, însă, câteva zile, poate chiar săptămâni, până când traficul de pe această arteră rutieră va reveni complet la normal. Asta deoarece mai sunt câțiva pași birocratici de făcut înainte de a putea fi reluată și circulația tramvaielor, cum ar fi finalizarea recepției lucrărilor de modernizare, aprobarea în Consiliul Local Municipal, prin votul consilierilor aleși, a introducerii în domeniul public a noilor dotări de pe această stradă și alte astfel de proceduri. Reprezentanții Primăriei s-au ferit să precizeze un termen exact când ar putea fi reluată circulația tramvaielor. Se speră totuși că asta se va întâmpla cât mai curând posibil.
De ce s-a trasat linie continuă de-a lungul căii de rulare a tramvaielor
După cum se știe, chiar dacă recepția lucrărilor de pe Calea Galați încă nu s-a finalizat, mașinile pot circula pe această stradă de câteva săptămâni, de când s-a turnat ultimul strat de asfalt pe carosabil. Între timp s-au trasat și marcajele rutiere, iar șoferii au observat cu neplăcută suprindere că șinele de tramvai sunt încadrate cu linie continuă, astfel că nu se mai poate circula cu mașinile pe calea de rulare, așa cum se întâmpla în urmă cu câțiva ani, înainte de lucrările de reabilitare/modernizare. Acum, șoferii care vor să depășească de pe banda a doua pe linia de tramvai riscă să rămână fără permis. Iar în condițiile în care unii șoferi nu respectă indicatoarele cu staționarea interzisă și parchează pe prima bandă, banda a doua se aglomerează foarte tare, în special la orele de vârf, ceea ce duce la ambuteiaje și la formarea de coloane de mașini pe câteva sute de metri.
De ce a fost nevoie de delimitarea căii de rulare a tramvaielor cu linie continuă? Reprezentanții Primăriei ne-au explicat că acest aspect a fost una dintre condițiile impuse de finanțatorul proiectului de modernizare, respectiv de Uniunea Europeană. Concret, milioanele necesare pentru reabilitarea și modernizarea acestui tronson al Căii Galați s-au acordat în primul rând pentru încurajarea transportului în comun ecologic și pentru reducerea poluării. Cu alte cuvinte brăilenii să fie determinați să circule mai puțin cu mașinile personale și mai mult cu mijloacele de transport în comun. Astfel, accentul s-a pus în principal pe linia de tramvai care, conform proiectului inițial, ar fi trebuit delimitată fie cu un gard special, fie cu bolarzi de piatră sau cu bordură mai înaltă. Reprezentanții Primăriei spun că, deoarece astfel de amenajări ar fi îngustat și mai mult spațiul destinat mașinilor, au solicitat finanțatorului și au obținut acordul acestuia să se traseze doar o linie continuă cu bandă rezonantă.
În altă ordine de idei, în ceea ce îi privește pe cei care nu respectă indicatoarele cu staționarea interzisă și parchează abuziv pe prima bandă a Căii Galați, conducerea Primăriei ne-a declarat că, după finalizarea recepției lucrărilor și după redeschiderea oficială a acestei străzi, în primă fază vor fi date avertismente, apoi se va trece la amendarea celor ce procedează în acest fel.