Mergi la conţinutul principal

Secretele companiilor aeriene

Că e vorba despre o întârziere de câteva ore anunţată în ultimul moment sau de pierderea unui bagaj, majoritatea celor care călătoresc frecvent cu avionul s-au confruntat cu astfel de experienţe neplăcute. Există însă multe lucruri care îţi pot face zborul mai plăcut, care nu sunt la fel de cunoscute şi discutate. Consultaţi de Daily Mail, mai mulţi experţi au identificat cele mai bune ponturi şi sugestii care te ajută să economiseşti bani şi timp când vine vorba de zborul cu avionul.

Cumpără bilet spre un "oraş ascuns" pentru nişte economii serioase

Ideea este să cumperi un bilet mai ieftin pentru un zbor cu o destinaţie oarecare, dar care face escală în locul destinaţiei tale. Mai exact, rezervi un zbor cu escală, dar nu mergi mai departe. Un american din New York a lansat anul trecut site-ul Skiplagged.com, care ajuta călătorii să găsească zboruri mai ieftine prin această metodă, dar companiile United Airlines şi Orbitz au intentat un proces civil. Strategia funcţionează doar dacă rezervi un zbor pe un singur sens, nu ai genţi verificate şi te îndrepţi spre o destinaţie care nu este un centru aerian regional.

Despăgubiri întregi pentru zboruri anulate

Ai rezervat vreodată un bilet cu câteva luni în avans, dar te-ai trezit că orarul de zbor a fost schimbat cu numai câteva săptămâni de plecare? De regulă, când intervin astfel de situaţii, cele mai multe companii sunt obligate să le rezerve clienţilor o nouă călătorie fără nicio taxă suplimentară. Iar iar dacă orele de călătorie nou propuse nu sunt acceptabile, călătorii sunt eligibili pentru o despăgubire întreagă.

Compensaţia pentru bagajele întârziate poate fi mai mare

În SUA, Departamentul de Transport a emis o directivă către toate companiile aeriene, pe care le informează că, în cazul în care bagajele înregistrate prealabil se pierd sau întârzie, nu pot exista "limite arbitrare" pentru compensaţii monetare. Ceea ce înseamnă că, în timp ce companiile aeriene oferă adesea foarte puţin (dacă oferă) drept compensaţie pentru bagaje întârziate, sau pur şi simplu înmânează vouchere de călătorie sau kilometri gratuiţi de zbor, datoria maximă pe care o poţi pretinde poate fi de fapt de până la 3.300 de dolari.

Întârzierile zborurilor s-ar putea dovedi foarte benefice

În ţările UE se oferă compensaţii dacă zborul întârzie mai mult de trei ore la sosire - cu condiţia ca linia aeriană să fie responsabilă pentru aceasta. Dacă este un zbor scurt, suma care poate fi plătită este 250 de euro pe persoană şi de 400 până la 600 de euro pentru un zbor mai lung. Reguli care se aplică tuturor zborurile din aeroporturile UE, indiferent de compania aeriană, şi la zborurile efectuate spre aeroporturi din UE prin companii aeriene din UE. Regulile acoperă şi zboruri din/către Islanda, Norvegia şi Elveţia, chiar dacă aceste ţări nu sunt membre ale Uniunii Europene.

Zboară în zilele de marţi, miercuri şi sâmbătă

Cercetări recente au arătat că, pentru a profita de cele mai bune preţuri, este cel mai bine să cumperi bilete într-o zi de marţi şi, ideal, cu mai mult de 21 de zile în avans. Marţea, miercurea şi sâmbăta tind să fie zilele în care companiile aeriene au un surplus mai mare de locuri disponibile - probabil pentru că sunt cele mai puţin convenabile zile în ceea ce priveşte adaptarea programului de muncă şi organizarea escapadelor de weekend - şi pun astfel în vânzare cele mai ieftine bilete.

Caută cele mai ieftine locuri din avion

"Câteodată, două sau mai multe companii aeriene vând aceleaşi zboruri şi rezervarea printr-un singur partener este mai ieftină", spune Steve Nowottny, editor la Money Saving Expert. "De exemplu, un zbor United din Birmingham spre New York poate fi mai ieftin prin Lufthansa. Acesta poate fi un mod bun de a zbura pe mai puţini bani cu companii aeriene cunoscute".

Păstrează toate biletele, chitanţele şi orice altă documentaţie

Pentru orice fel de solicitare reuşită, trebuie să păstrezi toate chitanţele de călătorie, biletele şi alte documente relevante. Experţii recomandă, de asemenea, notarea unei experienţe neplăcute cât timp este încă proaspătă, pentru a nu uita niciun detaliu important.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro