• este prima comandă făcută de Primărie către asocierea de firme Promotas - Concivia , cea care a câștigat licitația pentru lucrări de întreținere stradală pentru următorii trei ani în municipiul Brăila, în cadrul unui contract în valoare totală de 64,8 milioane lei
Asocierea de firme Promotas - Concivia, cea care a câștigat licitația pentru lucrări de întreținere stradală pentru următorii trei ani în municipiul Brăila, în cadrul unui contract în valoare totală de 64,8 milioane lei, a intrat, de câteva zile, ”în pâine”. Primele lucrări comandate de Primărie constau în înlocuirea pavajului pietonal de pe bulevardul Cuza, respectiv în amenajarea unei noi parcări, în spatele Palatului Administrativ. Despre proiectul privind reabilitarea Bulevardului Alexandru Ioan Cuza a oferit mai multe detalii primarul Marian Dragomir, în cadrul unei conferinţe de presă organizate joi, 14 martie.
„Cred că aţi observat că au început lucrările pe Bulevardul Al. I. Cuza, unde de mult era nevoie de aceste intervenții pentru schimbarea pavajului pietonal, pe toată lungimea, de la Calea Călărașilor până la Strada Carantinei. Vom merge pe nişte pavele în nuanţe de gri, asemănătoare cu cele din Piaţa Traian, dar nu din granit, pentru că cele din granit sunt foarte scumpe. Şi atunci am luat decizia ca din bugetul Primăriei să mergem pe acele pavele care sunt cunoscute de către toată lumea, dar vom avea un desen care să fie elegant. Desenul a fost ales deja de către reprezentanţii Primăriei Municipiului Brăila şi urmează ca după îndepărtarea pavelelor vechi să înceapă montarea acestora”, a declarat edilul-şef.
De asemenea, acesta a mai completat că se vor schimba şi toate băncuţele de pe bulevard şi se vor planta pomi tineri, din specia tei.
La fața locului se poate observa că s-a trecut serios la decopertarea dalelor de pe aleea centrală şi distrugerea băncilor din beton acoperite cu fibră de sticlă. Respectivele bănci erau depăşite ca funcţionalitate, pentru că de la bun început nu au fost prevăzute cu spătar, iar de-a lungul timpului unele s-au afundat efectiv în pământ, sub propria greutate. Alături de pavelele scoase, băncile sparte sunt duse la depozitul de materiale inerte.
Lucrările noului şantier au ajuns, deocamdată, de la Călăraşilor până la Şcolilor, iar cât priveşte pavelele, acestea au o istorie aparte. Au fost puse în operă la începutul anilor 2000, find fabricate la ICMSG, unde se realizau cărămizile refractare şi şamota pentru oţelăria SIDEX. Din acest motiv, aceste dale de pe bulevardul Cuza aveau duritatea şi rezistenţa foarte mari, astfel că ar fi putut fi utilizate zeci și zeci de ani. Numai că bulevardul, având o reţea de apă canal foarte veche şi şubredă, mereu au apărut avarii în urma cărora terenul s-a tot tasat, fiind necesare lucrări de intervenție în urma cărora unele dale s-au spart. Neavând altele de rezervă, Primăria fie a folosit alt tip de dale, fie a pus doar pietriș în locul celor lipsă, fiind afectată astfel imaginea pavajului.
În prezent, există voci care spun că dalele vechi aflate încă în bună stare ar fi trebuit să fie atent recuperate şi date spre folosinţă unor primării din județ. O altă îngrijorare este ca nu cumva şi bordurile perimetrale, trainice şi din granit, să nu ajungă cine ştie pe unde. La fel și dalele abnorma, de pe trotuare, aduse pe vremuri ca lest în corăbiile din Italia care ajungeau la Brăila...