* miercuri a apărut un video, marca Raducu P Drum, cu o serie de imagini spectaculoase de la prima încercare de montare a tablierului podului ce a avut loc zilele trecute * potrivit inginerului Viorel Eșanu, reprezentantului constructorului, faptul că vântul bate foarte puternic a dus la amânarea procedurilor privind montarea primelor piese din tablier * acesta a explicat pentru ”Obiectiv - Vocea Brăilei” în ce constau următoarele manevre, dar și cât ar trebui să dureze această etapă
Lucrările de la podul suspendat de la Brăila avansează în continuare. În prezent s-a ajuns la etapa montării tablierului. Zilele trecute au fost făcute o serie de probe. Pe 15 februarie, primul segment al podului a părăsit incinta Șantierului Naval Brăila, fiind urcat și transportat pe o barjă pe Dunăre. Informații despre acest pas, dar și imagini de la momentul procedurilor efectuate, au fost postate pe grupul de Facebook ”Pod Suspendat Brăila”. Tot acolo, pe 16 februarie, a fost distribuită o filmare spectaculoasă marca ”Raducu P Drum”, care conține o serie de imagini de la primele probe realizate pentru montarea tablierului pe șantierul podului.
Redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei” au stat de vorbă cu reprezentantul constructorului, inginerul Viorel Eșanu, care a explicat cum se va desfășura cu exactitate această etapă a lucrărilor. Potrivit acestuia, planul inițial era ca montarea tablierului să înceapă de miercuri, 16 februarie, însă acest lucru nu a fost posibil din pricina vântului foarte puternic. Situație care se pare că se menține și în prezent. Eșanu a explicat că dacă vântul va continua să bată cu putere, startul montării tablierului va fi amânat undeva săptămâna viitoare.
”Da, suntem în pregătiri. Până acum s-au făcut niște teste. Se fac niște verificări la sistemele de ridicare. Încă nu s-a ridicat, nu s-a montat nimic. Ieri (n.r. - miercuri) au fost făcute doar niște manevre. Ne încurcă faptul că bate vântul foarte tare. De aceea am și întrerupt astăzi și mâine (n.r. - joi și vineri) operațiunea. Noi aveam în plan să demarăm această etapă, dar atunci când este în vânt întrerupem orice activitate pe tema aceasta. Pentru că barja trebuie să fie la un punct fix, sunt mai multe elemente de care trebuie să ținem cont și nu putem să riscăm. Dacă nu ne ajută vremea, vom amâna operațiunea pe săptămâna viitoare”, a declarat Eșanu.
Acesta a explicat că, odată începută această procedură de montare a tablierului, ar trebui să dureze undeva la trei luni de zile. De asemenea, reprezentantul constructorului ne-a precizat că piesele vor fi montate simultan de pe ambele maluri, iar lucrarea va înainta, încetul cu încetul, până când acestea se vor întâlni la mijlocul podului. Eșanu a explicat exact cum se va proceda.
”Procedura este în felul următor: ne apropiem cu câte două pe barjă. Una pe un mal, una pe celălalt. Au o secvență de montaj. Fiecare tablier are o anumite poziție, o anumită serie, un anumit număr. Avem un program de transport bine stabilit, dar totul este strict legat de vreme. Ele ajung la noi aici de la Șantierul Naval, pe apă, cu barja, ați văzut imaginile. De acolo sunt ridicate cu un sistem hidraulic special, care este prins de cablurile principale. Ridicat, pus pe un transportor către punctul de ridicare final. De acolo se sudează la poziție și îl ridicăm. Sperăm să țină vremea cu noi. Trebuie să ne încadrăm în anumite termene. Estimarea este cam de trei luni de zile de când începem”, a mai explicat sursa citată, cu precizarea că toată această procedură este extrem de riscantă și nu poate fi pusă în operă dacă sunt condiții meteorologice nefavorabile.
86 de segmente de tablier metalic vor fi montate la Pod în total. Acestea vor forma structura suprafeței de rulare.